تابناک زنجان;
مصرف بالای گاز در کشور ما یک معضل فرهنگی است که جز با ورود دستگاههای فرهنگ ساز مانند صدا و سیما ، آموزش و پرورش و حتی شهرداری ها نمی توان برای آن درمانی ارائه داد.
کد خبر: ۳۴۹۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۶ 26 December 2016
با افزایش شدت سرمای هوا و ریزش برف در سطح استان زنجان رفت و آمدهای شبانه در سطح شهر کاهش یافته و بیش از پیش محفل خانواده ها گرم شده است.

البته شکی نیست که به واسطه وجود شبکه های اجتماعی کمتر فرصت شکل گیری صمیمت های گذشته بین اعضای خانواده ها وجود دارد و این وسایل گرمایشی هستند که زمینه ساز نزدیک شدن بیش از پیش اعضای خانواده در نقاط پر حرارت منزل می شوند.

اما مانند هر سال مصرف گاز در این ایام اوج گرفته و شهروندان از حداکثر ظرفیت منابع انرژی گرمایی با محوریت گاز شهری بهره می برند.

متاسفانه اگر نگاهی فرهنگی به مساله گرمایش منازل ایرانیان داشته باشیم در می یابیم که در مناظق شهری که از نعمت گاز برخوردارند کمتر خانواده ای مصرف بهینه انرژی را رعایت کرده و در کنار استفاده از بخاری از لباس های گرم بهره می برند!

قطع به یقین ریشه های فرهنگی مصرف بالای انرژی در کشور را باید در عدم آموزش مناسب خانواده ها جستجو کرد که در نتیجه آن امروز تنها مکانیزم مهار مصرف بالای انرژی افزایش قیمت است در صورتی که نباید تنها نگاه مصرف کننده به انرژی از بعد مالی و هزینه ای باشد زیرا این انرژی گاز که به راحتی می سوزد سرمایه ای غیرقابل بازگشت و میراث میلیون ها ساله سرزمین مادری ماست.

در این رابطه مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان  در گفتگو با «فارس» با بیان اینکه طی روزهای گذشته به علت برودت و سردی هوا، مصرف گاز در استان زنجان افزایش یافته است، اظهار داشته است: طی روزهای عادی مصرف گاز قریب به 7 میلیون متر مکعب است که در نتیجه برودت هوا این میزان مصرف به 8 میلیون و 500 هزار متر مکعب در 24 ساعت گذشته رسیده است.

لذا از نهادهای آموزشی و فرهنگی مانند صداو سیما ، شهرداری و آموزش و پرورش انتظار می رود با تاکید بر مهارتهای مصرف بهینه انرژی خصوصا در ایامی مانند زمستان که مصرف انرژی روند صعودی می یابد بیش از پیش شهروندان را به حفظ این سرمایه ملی تشویق نمایند.

- با تابناک زنجان همراه باشید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار