نتایج بررسی تیم ویژه تحقیق سقوط هواپیمای تیم چاپه کوئنسه برزیل دلیل بروز این حادثه تلخ را مشخص کرد.
کد خبر: ۳۵۰۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۸ 28 December 2016
به گزارش تسنیم، خطای انسانی عامل اصلی  فاجعه سقوط هواپیما در روز 28 ماه نوامبر گذشته میلادی تشخیص داده شد. حادثه تلخی که کشته شدن 71 نفر و در این میان 19 بازیکن تیم چاپه‌کوئنسه برزیل را به همراه داشت.

هواپیمای متعلق به شرکت هوایی لیمای بولیوی 28 ماه نوامبر گذشته میلادی به دلیل کمبود سوخت در اطراف شهر مدلین کلمبیا سقوط کرده بود. آژانس هوانوردی کلمبیا در تحقیقات خود اعلام کرد برنامه پروازی هواپیمای تیم چاپه‌کوئنسه استانداردهای بین‌المللی را برآورده نکرده بود و مجموعه‌ای از اشتباهات از جمله عدم سوخت کافی قبل از پرواز این سقوط را به وجود آورد.

در ادامه این گزارش آمده است: خلبان در مسیر پروازی خود سوخت‌گیری انجام نداد و همچنین خرابی موتور هواپیما به دلیل کمبود سوخت را اعلام نکرد. او زمانی این کار را کرد که بسیار دیر شده بود.

فردی بولینا، دبیر ایمنی هوایی کلمبیا در این رابطه گفت: مسئولان هواپیمایی بولیوی و شرکت پروازی لامیا شرایط پروازی را برای هواپیمای حامل تیم چاپه‌کوئنسه فراهم کردند که اصلا قابل پذیرش نیست. مسائل فنی دخالتی در سقوط هواپیما نداشت و مجموعه‌ای از اشتباهات انسانی توسط مدیریت شرکت هوایی لامیا و همچنین مسئولان برنامه‌های پروازی بولیوی این حادثه را رقم زد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار