استاندار زنجان:
استاندار زنجان در دیدار با اعضاي هيئت مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان استان زنجان گفت: کيفيت ساختمان در کشور را با اُفت شديدي مواجه کرده و عمر بناهاي ساخته شده امروز به کمتر از 20 يا حتي 15 سال رسيده است.
کد خبر: ۳۵۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۷ 31 December 2016
سابقه شهرسازی و نوسازی کالبد های شهری در ایران به کمتر از 100 سال پیش باز می گردد و در طی  دهه های گذشته تمام الگوی رایج و رسمی توسعه شهری با بهره برداری از طرح ها و ایده های غربی پیش رفته است.

اما امروز پژوهشگران حوزه های مختلف علوم دریافته اند که معماری مدرن شهری در ایران نه تنها کارایی مثبتی نداشته است بلکه بر حجم مشکلات شهری ایران نیز افزوده است زیرا این نوع معماری و شهر سازی سازگاری مناسبی با زیست بوم و فرهنگ ایرانی ندارد.

بطور مثال کشور ایران دارای پهنه جغرافیایی گسترده ای است اما در تمام نقاط کشور  و با هر نوع آب و هوا از یک نوع مصالح و معماری برای ایجاد مسکن بهره برده شده است که این خود زمینه ساز اتلاف انرژی گسترده ای شده است آنهم در حالی که تا پیش از این معماری هر خطه ایران بر اساس ویژگی های آب و هوایی آن منطقه خاص و ویژه بود.

در این رابطه به نقل از «رسالت» استاندار زنجان با بيان اينکه کيفيت ساختمان در کشور، متناسب با فرهنگ بومي نيست اظهار داشت: فقدان طراحي و معماري نو متناسب با فرهنگ بومي، کيفيت ساختمان در کشور را با اُفت شديد مواجه كرده است.

اسدالله درويش‌اميري در ديدار با اعضاي هيئت مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان استان زنجان گفت: عدم همراهي مناسب شهرداري‌ها و نيز ارائه طرح‌هاي ساختماني مشابه و كپي‌برداري شده و فقدان طراحي‌ها و معماري نو متناسب با فرهنگ بومي، کيفيت ساختمان در کشور را با اُفت شديدي مواجه کرده و عمر بناهاي ساخته شده امروز به کمتر از 20 يا حتي 15 سال رسيده است.

وي در پایان بر ضرورت توجه به هنر معماري فاخر در کشور، استفاده بهينه از ثروت‌ ملي در صنعت ساختمان و ارائه راهکارهاي مناسب براي صرفه‌جويي در مصرف انرژي در بناها تاکيد کرد و همراهي شهرداري‌ها و مديران اجرايي را در اين زمينه خواستار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار