وربین های مداربسته بیمارستانی در بهشهر رازگشای مرگ جنجال ساز دختر دانشجو خواهد شد.
کد خبر: ۳۵۱۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۸ 31 December 2016
خانواده دختر دانشجویی که هفته گذشته در بیمارستان امام بهشهر جان باخت، تاکید دارند که قصور پزشکی باعث مرگ فرزندشان شده است.

به گزارش رکنا، در تاریخ هفتم دی‎ماه جاری خبری با عنوان«جزئیات مرگ دختر دانشجو در بیمارستان امام بهشهر» از سوی روابط عمومی این بیمارستان منتشر و روی خروجی رسانه‎ها و کانال‎های مختلف خبری و اطلاع‎رسانی قرار گرفت.

در این خبر، توضیحاتی درباره علت مرگ بیمار داده شد اما خانواده متوفی قانع نشده و مطالب دیگری را عنوان کردند و اعلام داشتند که مطالب عنوان‎شده از بیمارستان امام بهشهر، وارونه جلوه دادن حقایق بوده است.

براساس جوابیه خانواده «آمنه مقدسی»دانشجوی کارشناسی ارشد علوم اجتماعی از دانشگاه الزهرا(س) بود و مرگ او نیز با توجه به اعترافات همراهان و دوربین‌های مداربسته بیمارستان خلاف بیانیه بیمارستان را ثابت می‎کند و مؤید کوتاهی در وظایف پزشکی است.
در این جوابیه آمده است؛ که برخلاف ادعای بیمارستان، خانم آمنه مقدسی در بدو ورود به اورژانس قادر به حرف زدن بوده و هوشیاری کامل داشت، در هنگام مراحل درمان پرستار و پزشک وقت اورژانس رفتار مناسبی از لحاظ جواب‌گویی وضعیت بیمار به همراهان او را نداشتند و رسیدگی و کنترل وضعیت حیاتی بیمار را به عهده همراهان گذاشتند.

پزشک حاضر در بیمارستان در پاسخ به سؤال همراهان بیمار چند بار علت بیماری را آنفلوآنزا اعلام کرد و از پرستاران خواست تا به بیمار سرم، آمپول عضلانی و وریدی تزریق کنند که پس از مدت کوتاهی بیمار دچار گزگز لب و قفل شدن گردن و فک شد، همراهان بیمار بلافاصله پزشک و پرستار را در جریان قرار دادند اما پرستار در کمال خونسردی به همراهان گفت که از علائم عصبی بوده و به زودی برطرف می‌شود، در ادامه با اصرار مکرر همراهان، پزشک بر بالین بیمار حاضر شد و اعلام کرد که بیمار آرام شده و خوابیده است، هیچ مشکلی نیز وجود ندارد.
همراهان بیمار پس از پنج دقیقه از حضور پزشک بر بالین بیمار متوجه کبودی نوک انگشتان و قطع تنفس او شدند و بار دیگر به پرستاران مراجعه کردند، اما پرستار با بی‌تفاوتی از همراهان متوفی خواست که بیمار را صدا بزنند تا هوشیاری او را بسنجند، با اصرار زیاد همراهان، پرستار بر بالین بیمار حاضر و متوجه قطع تنفس او شدند و احیای قلبی را آغاز کردند.

برخلاف بیانیه اعلام‌شده از سوی روابط عمومی بیمارستان امام بهشهر، براساس گفته‌های شاهدان عینی، قسمت تصویربرداری اسکن بیمارستان هماهنگ نبوده و با مراجعه همراهان به این بخش، متصدی بخش تصویربرداری خواب! بودند و با سر و صدای همراهان بیمار بیدار شدند و در را باز کردند، دستگاه اسکن نیز خاموش بوده و 10 تا 15 دقیقه طول کشید تا آماده به‌کار شد.
پس از تصویربرداری، حدود ساعت 6 بامداد آن‎روز، بیمار به اتاق آی.سی.یو منتقل شد و در زمان ویزیت صبح نیز متخصص مغز و اعصاب بر بالین بیمار حاضر شده و پس از معاینه، فوت بیمار را به‎دلیل مرگ مغزی اعلام کرد و بدون هماهنگی با همراهان، او را به سردخانه بیمارستان امام بهشهر منتقل کردند.
خانواده متوفی اعلام کردند که از طریق مراجعه قضایی پیگیر قصور پزشکی در قبال مرگ فرزند خود هستند.
در سه ماه گذشته، سه مورد مرگ در بیمارستان‎های امام خمینی(ره) بهشهر و ساری رخ داد که برخلاف اعلام مسؤولان این بیمارستان‎ها و توضیحات ارائه‎شده، اما خانواده متوفیان قانع نشده و در حال رسیدگی قضایی به پرونده آنها به‌دلیل قصور کادر پزشکی شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار