پیش به سوی انتخابات;
حسن روحانی در گفتگوی ویژه خود در صدا و سیما اظهار داشت که در شرایط فعلی هنوز نمی تواند آمدن یا نیامدن خود را به عرصه انتخابات اعلام کند که بررسی دلایل این اظهار نظر می تواند ابعاد اهمیت انتخابات اردیبهشت 96 را بیش از پیش مشخص کند.
کد خبر: ۳۵۳۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۴ 03 January 2017
شکی نیست که هر انتخاباتی رنگ و بوی خاص خود را دارد و قطعا در کشور ما و در طول تقریبا 4 دهه گذشته انتخابات ریاست جمهوری حال و هوای ویژه ای داشته است و همیشه هیجان ها و حساسیت های خاص خود را به همراه داشته است. 

البته دلیل این حساسیت ویژه تاثیر غیرقابل تصور دولتها بر سرتوشت ملت است و دولتها در کوچکترین شرایط زندگی شهروندان تاثیرگذار هستند.

انتخابات ریاست جمهوری 1396 در اردیبهشت ماه اما بر خلاف گذشته شاید یکی از مهمترین انتخابتهای تاریخ انقلاب باشد زیرا در این انتخابات دو تفکر تاریخی انقلاب با یکدیگر روبرو خواهند شد.

به زبان ساده تر در انتخابات پیش رو دولت یازدهم به عنوان نماینده تفکر لیبرالیستی در مقابل جبهه از نیروهای انقلابی پایبند به اصول انقلاب و مقابله با استکبار و نمادهای آن از جمله آمریکاست.

قابل انکار نیست که در طول عمر دولت یازدهم تمام برنامه های این دولت برای بهبود اقتصاد و معیشت جامعه به رابطه با آمریکا و قدرتهای جهانی گره زده شده است و اکنون که آخرین ماههای عمر این دولت در حال سپری شدن است مردم جز اخبار و شعار در عرصه عمل چیزی برای مشاهده به عنوان دستاورد دولت یازدهم نمی بینند!

بطور مثال حتی در شرایطی که خرید هواپیما و نوسازی ناوگان هوایی به عنوان یکی از دستاوردهای دولت یازدهم مطرح می شد به ناگاه مشخص گردید که نه برای تحویل گرفتن 100 هواپیما بلکه برای اجاره چند هواپیمای دست دوم نیز چالشهای اساسی وجود دارد.

از سوی دیگر وقوع حوادث تلخی مانند حادثه قطار در سمنان نشان داد که بخش های مهمتری از سیستم حمل و نقل هوایی وجود دارند که بیش از هواپیما مورد استفاده اقشار مختلف جامعه قرار می گیرند.

از سوی دیگر جهش ناگهان قیمت دلار و قطع گاز وارداتی کشور از سوی کشور دسته چندمی مانند ترکمنستان نشان داد که در عرصه اقتصاد و سیاست خارجه نیز دولت یازدهم دستاورد چندانی نداشته است.

گرچه نمونه های ناکارآمدی دولت در عرصه های مختلف ماندد حوزه آسیب های اجتماعی فراوان است اما ذکر همه آنها به روزها زمان نیاز دارد اما نمونه مشهود آن را در مساله گورخوابها و انکار مسئولین دولتی در مواجهه با آن می توان مشاهده کرد تا جایی که استاندار تهران بطور کلی منکر وجود بی خانمان در تهران شد!

بدون شک بر خلاف گذشته های دور و ایام قاجار مردم امروزی ایران زمین با بصیرت و هوشیاری عملکرد دولت را مشاهده و ارزیابی می کنند و شکی نیست که عدم اعلام قطعی نظر رئیس جمهور فعلی مبنی بر حضور یا عدم حضور در انتخابات پیش رو نشان از این نکته دارد که وی در یافته است بدلیل کارنامه ضعیف دولت وی شانس چندانی برای انتخاب مجدد به مقام ریاست جمهوری دولت دوازدهم وجود ندارد.

با این حال باید دید که در آخرین هفته های عمر دولت یازدهم افکار عمومی چه تصمیمی در مورد حسن روحانی و سرونوشت دولت او خواهد گرفت.

-دیدگاههای خود را با تابناک زنجان به اشتراک گذارید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار