تابناک زنجان گزارش می دهد;
گویا هنوز سیاست غیر معقوانه محرمانه سازی آمار طلاق نهایی نشده است و آمارهای مرتبط با موضوعات ازدواج و طلاق هر ازگاهی از سوی مسئولین اعلام می گردد.
کد خبر: ۳۵۶۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸ 07 January 2017
امروزه طلاق یکی از مهمترین پدیده های تلخ اجتماعی که از آن می توان به عنوان مادر سایر آسیب های اجتماعی و روانی نیز یاد برد زیرا پس از وقوع طلاق آرامش روحی و روانی از اعضای خانواده سلب شده و سایر آسیب هایی مانند اعتیاد ، کودکان فراری پس از آن به وقوع می پیوندد.

متاسفانه مدتی قبل اعلام شد که آمار طلاق محرمانه می شود که طبعا این رویکردمی توانست به عنوان تهدید برای جامعه شناخته شود زیرا آمارها در واقع سنچشگرهای واقعیت جامعه اند و محرمانه شدن آنها مسئولین ، رسانه ها و مردم را از دانستن واقعیت و هوشیاری نسبت به مسائل جاری جامعه می کند که در نتیجه آن نه تنها آمار آسیب هایی مانند طلاق کم نمی وشد بلکه با تشدید ناآگاهی بر حجم آن نیز افزوده می شود.

اما خوشبختانه گویا هنوز سیاست غیر معقوانه محرمانه سازی آمار طلاق نهایی نشده است و آمارهای مرتبط با موضوعات ازدواج و طلاق هر ازگاهی از سوی مسئولین اعلام می گردد.

خوشبختانه استان زنجان و شهر زنجان به عنوان یکی از استان های متدین و محبوب کشور در حوزه ازدواج و طلاق به نسبت شهرهایی مانند تهران شرایط مطلوبی دارد.

در این رابطه  مدیر ثبت‌ احوال شهرستان زنجان در گفتگو با «ایسنا» گفت: در آذرماه امسال 749 فقره تولد و 221 فقره فوت در این شهرستان ثبت شده است.
 
فاتحی‌نژاد در گفت‌وگویی اظهار کرد: در ماه آخر از فصل پاییز 294 فقره ازدواج و 110 فقره طلاق در شهرستان زنجان به ثبت رسیده است و سعی می‌شود آمارها به روز باشد تا مسئولان در حین برنامه‌ریزی با مشکلی مواجه نشوند.

وی تصریح‌کرد: از کل ولادت به ثبت رسیده 671 فقره شهری و 78 فقره روستایی بوده است که 395 مورد مربوط به نوزاد پسر و 354 مورد مربوط به نوزاد دختر بوده است.

این مسئول ادامه داد: همچنین از کل وفات به ثبت رسیده 177 فقره شهری و 44 فقره روستایی است که از این تعداد 139 مورد مربوط به فوت مردان و 82 مورد مربوط به فوت زنان می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار