تابناک زنجان گزارش می دهد;
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به دستگیری یک باند تبهکار در فضای مجازی استان زنجان گفت: متهمان از طریق ایجاد درگاه بانکی، مرتکب جرایم اینترنتی شده و توانسته بودند بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون تومان به صورت غیر قانونی کسب کنند.
کد خبر: ۳۵۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۶ 14 January 2017

امروزه فناوری اطلاعات و فزای مجازی به یکی از ارکان مهم زندگی جامعه بشری بدل شده اند اما در کنار تمام مواهب آنها شاهدیم که نسل جدید از جرم نیز هر روز در حال توسعه و گسترش است در واقع این جرائم جدید که با عنوان جرائم سایبری یا جرائم فضای مجازی مطرح می شوند به فعالیتهایی اشاره دارند در آنها فعالیتها رایانه ها یا شبکه های مبتنی بر رایانه و دستگاههای ارتباطی به عنوان ابزار، هدف یا مکان اعمال مجرمانه به کار می روند.

متاسفانه امروزه جرائمی مانند سرقت هویت، کلاهبرداری اینترنتی، نقض قوانین کپی رایت، از طریق ایجاد اشتراک غیر مجاز در فایل ها، هک کردن، ایجاد ویروس های رایانه ای و اختلال در ارائه خدمات برخی از جرائم رایج در فضای مجازی هستند و هر روز بر حجم و تعداد آنها نیز افزوده می شود.

در واقع در جرم فضای مجازی مسئله این است که فعالیت های مجرمانه قابلیت دارند که در فضای نوین و کمتر شناخته شده، موقعیت جغرافیایی مجرم و در نتیجه هویت مجرم را پنهان کنند تا مجرم از تعقیب قانون در امان باشد.

اما خوشبختانه فضای مجازی کشور با وجود نهادهای نظاره گر و پایشگری مانند پلیس فتا شرایط بهتری را نسبت به گذشته و اوایل ورود اینترنت به کشور تجربه می کند و بنا بر آمار بخش زیادی از مجرمان فضای مجازی در طی عملیات های مختلف نیروهایی متخصص پلیس فتا و سایر نهاد های نظارتی شناسایی و جلب می شوند.

در این رابطه و به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سرهنگ جعفر کردلو، معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان طی رصد و گشت زنی های مستمر موفق به شناسایی و دستگیری یک باند چهار نفره جرایم اینترنتی شدند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان زنجان تصریح کرد: از متهمان بیش از یک میلیارد تومان وجه نقد و پنج دستگاه خودرو لوکس و مدل بالا که از این طریق کسب کرده بودند، کشف شد.

وی گفت: متهمان از طریق ایجاد درگاه بانکی، مرتکب جرایم اینترنتی شده و توانسته بودند بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون تومان به صورت غیر قانونی کسب کنند.

کردلو با بیان اینکه سرور وبگاه متهمان در خارج از کشور قرار دارد، تصریح کرد: امروزه شاهد افزایش روز به روز قربانیان جرایم اینترنتی هستیم و افراد زیادی دارایی خود را از این طریق از دست می دهند .

وی بیان داشت: مجرمان در عصر کنونی فضای ارتکاب جرم را از فضای واقعی به فضای مجازی سوق داده اند و تمامی اهداف و اقدامات پلیس فتا، فراهم ساختن بستر مناسب و ایجاد امنیت در فضای مجازی است.

کردلو به شهروندان توصیه کرد: در فضای مجازی فریب افراد شیاد را نخورده و به سایت های غیر قانونی و غیر مجاز اطمینان نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار