یادداشت;
اگر نگاهی به صفحات شبکه های اجتماعی ایرانیان داشته باشیم در می یابیم که جوانان ما جز خوشبخت ترین کاربران فضای مجازی هستند چرا که همیشه لبخند می زنند و در بهترین کافی شاپ ها و رستورانها عکس های یهویی و لاکچری می گیرند! اما واقعا به این تصویر مجازی می توان اعتماد کرد ؟
کد خبر: ۳۵۹۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹ 14 January 2017
طبعا اگر عکس های اینستاگرام کاربران را ملاک بگیریم ایرانیان جز چلوکباب ، جوجه کباب ، نوتلا و . . . چیزی دیگر نمی خورند و املت و تخم مرغ و غذاهای ساده در رژیم غذایشان جایی ندارد!
 
اما آیا واقعا چهره واقعی افراد و جامعه در فضای مجازی قابل مشاهده است؟
 
یک پژوهشی در انگلیس را مطالعه می کردم که نتیجه گرفته بود غالب کاربران دانش آموز و دانشجو برای ارضاء کمبودهایشان آن چیزهایی را که در زندگی حقیقی ندارند در فضای مجازی برجسته می کنند مانند سبک زندگی ، غذا خوردن و موارد دیگر . . .

خوشبخترین مردم ایران ساکن اینستاگرام هستند! / ماجرای سنگ به شکم بستن کودکان کار چیست؟

حالا بگذریم غرض از این مطلب که عکسی دیدم مربوط به کودکان کار که سنگ به شکم های خود بسته اند! برای اطلاعات عمومی خوب است بدانید که سنگ بستن به شکم‌ رسمی بوده که عرب ها برای تسکین گرسنگی انجام می داده اند این بچه های کار هم که می بینید با بستن سنگ بر شکم در حال کار در خیابانها هستند . . . 

پی نوشت ۱ : شکی نیست که با افزایش مشکلات اقتصادی جامعه و عدم پیاده سازی اقتصاد مقاومتی از سوی دولت ها هر روز بر حجم و تعداد کودکان کار افزوده می شود و طبعا مشکلات اقتصادی هم با خرید ایرباس بر طرف نمی شود اما به هر حال اگر فعلا ناتوان از حل معضلات اقتصادی در دولت فعلی هستیم باید تدبیری بیندیشیم تا کودکان کار حداقل با امنیت و بدور از تهدیداتی مانند اعتیاد ، ضرب و شتم ، گرسنگی ، سوءاستفاده جنسی و . . . به کار خود ادامه دهند . . . 

پی نوشت ۲: بنده معتقدم که این تصویر و سنگ بر شکم بستن این بچه ها بیشتر نمادین و برای جلب توجه شهروندان است و الا اصطلاح سنگ بر شکم بستن به معنای سنگ آویزان کردن سنگ از شکم نیست و بیشتر اشاره به وارد کردن فشار بر شکم برای کم کردن فشار گرسنگیست . . . 

و در آخر اینکه : 
به جز سنگدل کی کند معده تنگ 
چو بیند کسان بر شکم بسته سنگ . . . 

- یادداشتی از : نوید کمالی - محقق و پژوهشگر حوزه رسانه و فضای مجازی


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
این رسم شوخی نیست واقعا در روستاهای سیستان واقعا مردم از شدت گرسنگی سنگ بر شکم میبندند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار