فرماندار تهران از شلیک به سوی یک فروند پهپاد در منطقه پرواز ممنوع تهران خبر داد.
کد خبر: ۳۶۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۲ 18 January 2017
روز گذشته شلیک پدافند هوایی به سوی یک کوادکوپتر خبرساز شده بود.شلیک هایی که بسیاری از مردم را به یاد حملات هوایی به تهران در زمان جنگ تحمیلی می انداخت.

عیسی فرهادی فرماندار تهران  با اشاره به شلیک تیر توسط پدافند در مرکز تهران، گفت: شلیک ها به سمت یک پهپاد در آسمان در منطقه پرواز ممنوع تهران صورت گرفته است و جای نگرانی نیست.

وی افزود: مشخص نیست که این پهپاد متعلق به کجا بوده است.

برخی منابع دیگر می گویند، این پرنده پهپاد نظامی نبوده و یک فروند کوادکوپتر بوده است.در پایان روز هم بیشتر مسئولان ذی ربط از عدم نگرانی مردم گفتند و این موضوع را مهم جلوه ندادند.

اما ما می خواهیم از منظر دیگری این موضوع را نگاه کنیم.گسترش فناوری های نوین در دنیا و به طبع آن در کشورمان شاید نگاه دیگری را به این مسائل می طلبد.با نیم نگاهی به بازار قانونی کشور و در فروشگاه های رسمی کوادکوپترهایی از رنج قیمتی ۲۰ هزار تومان به بالا یافت می شود و این وسیله الکترونیکی با امکانات بیشمارش به وفور در دست مردم وجود دارد و از این به بعد نیز وجود خواهد داشت.

آیا با هر پروازی در سطح شهر می بایست صدای شلیک پدافندهای نظامی بلند شود؟ وجود منطقه پرواز ممنوع در مرکز شهر با وجود ظهور چنین فناوری هایی دیگر نمی تواند منطقی را به دنبال داشته باشد. با یک نگاه کوچک به تفاوت قیمت تمام شده یک کوادکوپتر و فشنگ ضد هوایی و یا هر اسلحه نظامی خواهیم دانست که این موضوع می تواند بسیار قابل توجه باشد.

کافی است یک کودک دست به کنترل یک کوادکوپتر ۲۰ هزارتومانی خود ببرد و در این منطقه پرواز ممنوع  پروازی تفریحی داشته باشد تا بیت المال و تولیدات تسلیحاتی کشور شروع به هزینه کرد کنند و فشنگ ها را شلیک کنند. این مورد علاوه بر هزینه زیاد مالی بر دوش کشور هزینه ای دیگر را نیز دربر خواهد داشت و آن القای عدم امنیت هوایی و همچنین خوراک درست کردن برای رسانه های معاند است تا در بوق و کرنا کنند که هر روز شلیک های ضدهوایی بر روی اسباب بازی هایی که نمی توان تفاوت آن را با یک پهباد در نگاه اول دانست شنیده می شود.

هزینه های مالی ،القای عدم امنیت،خوراک خبری درست کردن برای رسانه های غربی،ایجاد محدودیت های بیشتر و مقابله با تکنولوژی های روز هزینه های گزافی است که برای این شلیک های به ظاهر ساده و البته ترسناک در پایتخت پرداخت می شود.

نظر شما چیست؟ راه حل مواجهه با این مشکلات جدید چیست؟ شلیک؟  یا هم نوایی با تکنولوژی ؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار