شهردار قم خبر داد؛
شهردار قم با اشاره به بهره‌برداری از فاز نخست مترو قم در سال آینده از تزریق فاینانس ۲۰۰ میلیارد یورویی روسیه به مترو قم خبر داد.
کد خبر: ۳۶۲۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۳ 18 January 2017
به گزارش تابناک قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در حاشیه آیین شکرانه پایان حفاری خط یک و مراسم کلنگ‌زنی خط دو مترو قم با اشاره به مشکل مالی پروژه مترو اظهار کرد: با فروش ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت بخشی از مشکل اعتباری پروژه مترو قم حل شده و این پروژه متوقف نشد.

شهردار قم از حفاری تقریبی ۱۴ کیلومتر در خط یک مترو قم خبر داد و افزود: با پیش بینی‌های صورت گرفته امیدوار هستیم که فاز یک خط نخست مترو در سال آینده به بهره برداری برسد و تا دو سال آینده نیز خط نخست تکمیل شود.

وی با تأکید بر اینکه فاز نخست مترو ۶ ایستگاه را در بر می‌گیرد، افزود: در مرحله اول حد فاصل قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری به طول ۵.۲ کیلومتر به بهره‌برداری خواهد رسید و در ادامه این مسیر تا مسجد مقدس جمکران ادامه پیدا خواهد کرد که این مرحله نیز تا اویل سال ۹۷ تکمیل خواهد شد.

سقائیان نژاد با اشاره به مشارکت روسیه در مترو قم، تأکید کرد: برای رفع مشکلات مالی پروژه مترو در خط اول از منابع فاینانس روسیه استفاده خواهد شد که با فاینانس ۲۰۰ میلیون یورویی کشور روسیه می‌تواند کار در خط یک مترو پیش برود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار