دومین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی اشراق از سوی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می شود.
کد خبر: ۳۶۲۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۴ 18 January 2017
به گزارش تابناک قم، رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره های سراسری اشراق در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: این مرکز در رشته های مختلف هنر و رسانه و فعالیت های تولیدی، آموزشی، ترویجی، تشویقی و گفتمان سازی بحث های تولیدی و آموزشی را پیش می برد، که برگزاری جشنواره مذکور نیز در همین راستا است. 

محمد حسنی با بیان اینکه قبض و بسط شرایط بودجه ای کشور و همچنین دفتر تبلیغات اسلامی در این جشنواره نیز تاثیر گذار بوده است، اذعان داشت: امسال برغم همه پیگیری های صورت گرفته نتوانستیم، در برخی از بخش ها بر اساس آن شایستگی هایی که طلبه های هنرمند دارند اقدام کنیم ولی حداکثر تلاش خود را برای رونق این جشنواره به کار گرفتیم، چرا که موعد 2 سالانه این جشنواره فرا رسیده بود، و باید آن را طبق زمان بندی برگزار می کردیم.

وی با بیان اینکه جریانی فکری فرهنگی به عنوان اتاق فکر و مرکز برنامه ریزی های حوزه هنر و رسانه در دفتر تبلیغات شکل گرفته، و امیدواریم نتایج مثبت آن را در سال های آینده شاهد باشیم، افزود: به دنبال تلاش های انجام شده از سوی این قطب های فکری و فرهنگی جلسه های شورای سیاستگذاری جشنواره تشکیل، و طراحی های لازم نیز انجام شد، و با مشارکت انجمن هنرهای تجسمی طلاب مراحل اولیه برگزاری جشنواره در رشته های هشت گانه طراحی، نقاشی، گرافیک تصویر سازی، عکاسی، نگارگری، کاریکاتور و هنرهای دستی اعم از معرق و منبت آغاز شد.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره اشراق نیز تصریح کرد: یکی از حرکت هایی که در دفتر تبلیغات شکل گرفته جهت دهی موضوعی و محتوایی به برنامه های فرهنگی هنری است، که انعکاس آن با تعریف یک موضوع ویژه برای این جشنواره حول محور فرهنگ قرآنی به خوبی دیده می شود.

حجت الاسلام حسن محمودی گفت: طلبه های هنرمند بواسطه شخصیت صنفی خاص و ویژه خود با سایر هنرمندان تفاوت دارند، از این رو تقویت فرهنگ دینی و قرآنی به منظور ساخت زیر بنای اعتقادی و اخلاقی جامعه از دغدغه های جدی آنها است، که این مساله در انتخاب موضوع این جشنواره نیزمشهود است.

وی افزود: کمیته های تخصصی که در انجمن هنرهای تجسمی شکل گرفته بر روی تولید آثار و محتوا متناسب با موضوع جشنواره و هم جهت با دغدغه های حوزه های علمیه دقت نظر دارند.

محمودی یادآور شد: برای این جشنواره سعی شده هم به لحاظ محتوایی و هم از نظر کمی تمهیدهایی جهت ارایه آثار با کیفیت تر و مطلوب تر اندیشیده شود، از این رو از استادان متخصص در هر یکی از رشته های ذکر شده، جهت برگزاری نشست های تخصصی برای تولید کنندگان آثار دعوت شده است.

وی با بیان اینکه این جشنواره ویژه طلاب و روحانیان حوزه است، افزود: تنها کسانی می توانند در آن شرکت کنند که در یکی از حوزه های علمیه رسمی کشور دارای پرونده معتبر باشند، و حداکثر 7 اثر را در هریک از رشته های بخش اصلی و هشت گانه و حداکثر 3 اثر را در بخش ویژه با موضوع فرهنگ قرآن و حضور و تجلی قرآن در فرهنگ عمومی ارایه دهند.

وی با اشاره به تمدید مدت ارسال آثار تا دهم بهمن ماه 95 افزود: هنرمندان علاقه مند به شرکت در این جشنواره می توانند به سایت سایت www.eshragh.irمراجعه و یا با رایانامه tajasomi@eshragh.ir جهت ارسال آثار در تماس باشند.

دبیر اجرایی جشنواره اشراق نیز با بیان اینکه برای هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره یک سری بسته های هنری مرتبط با کلیه رشته ها و گرایش های یاد شده تدارک دیده شده است، افزود: با توزیع و ارسال گسترده فرم های پذیرش، پوسترها و پیامک ها و کارهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی انجام شده در سراسر کشور انتظار می رود، استقبال خوبی را از این جشنواره داشته باشیم.

حجت الاسلام روح الله افشاری همچنین با بیان اینکه در مورد زمان و مکان دقیق مراسم پایانی و تقدیر از برگزیدگان متعاقبا اطلاع رسانی خواهیم کرد، افزود: بیش از 200 تن از طلبه های شرکت کننده در نشست های تخصصی در شبکه های اجتماعی نیز فعال هستند، و اطلاعات خود با سایر طلبه های هنرمند کشور که امکان حضور در این نشست ها ندارند، را به اشتراک می گذارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار