تابناک زنجان گزارش می دهد;
بر اساس مشاهدات و تحلیل ها مشخص است که بر خلاف خواست استاندار زنجان یک جریان فعال در مراکز تحت نظر وی در تلاش برای بر هم زدن آرامش روانی استان با تصور کمک به دولت و افزایش بدنه اجتماعی حامی آن هستند که شکی نیست بر خلاف تصور آنها دود اقدامات حاشیه ساز آنها مستقیما در انتخابات پیشرو به چشم دولت یازدهم خواهد رفت!
کد خبر: ۳۶۴۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۰ 21 January 2017
با نگاهی به تاریخ معاصر ایران در می یابیم که درگذشت مشکوک حاج آقا مصطفی فرزند امام خمینی ( ره) در آبان ۵۶ در نجف اشرف که مردم آن را به ساواک نسبت دادند نقطه عطفی در روند جریان پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می گردد زیرا به واسطه برپایی مراسم باشکوه یادبود در شهرهای مختلف با حضور قشرهای مختلف ، رژیم شاه از گسترش جلوه های اعتراض مردمی نگران شده بود.

در این زمان بود که مقاله توهین آمیزی در روزنامه اطلاعات مورخ ۱۷ دی ۵۶ با نام مستعار احمد رشیدی مطلق برای تخریب شخصیت امام خمینی(ره) و در واکنش به این جریان به چاپ رسید.

برخلاف انتظار رژیم شاه و هواداران آن انتشار این مقاله نه تنها موجب فروکش کردن انقلاب نشد بلکه آتش نهفته در زیر خاکستر انقلاب را شعله ور ساخت و خشم مردم را نسبت به حاکمان وقت بر انگیخت تا جایی که می توان اظهار داشت که جرقه اصلی انقلاب با این مقاله زده شد و در طول ۱۳ ماه موجب برچیده شدن بساط دودمان پهلوی شد.

این مقاله که با عنوان ایران و استعمار سرخ و سیاه به چاپ رسیده بود صریحا به امام خمینی(ره) اهانت نموده بود و در جایی از آن نوشته بود: تنها خمینی با دولت و قوانین و انقلاب سفید که همه منطبق با اسلام است مخالف است و مخالفت او هم به تحریک مالکین است و گرنه دیگر روحانیون با این قوانین موافقند و احترامشان هم محفوظ است. 

مقاله با وقاحت تمام نسبت شهرت طلبی و بی اعتقادی به شخصیتی می داد که تمام وجودش در خدمت اسلام و مردم بود و او را شاعری عاشق پیشه و عامل استعمار و سیدی هندی معرفی می کرد!

حال چند دهه بعد از آن ایام و در دی ماهی دیگر یک نشریه محلی در استان زنجان به جلسات تفسیر قرآن یک عالم روحانی آنهم در نظام اسلامی گستاخانه می تازد و از این عالم برجسته می خواهد تا در مقابل آنچه بر جامعه و کشورش می گذرد سکوت کند!

شکی نیست که مقاله هتاکانه احمد رشیدی مطلق با هدف و طرح اتهاماتی در آن نسبت به امام (ره) با هدف به حاشیه راندن مسائل اصلی انقلاب انجام شد لذا باید دید که امروز چه مساله مهمی در کشور در حال وقوع است که شاهد ظهور احمد رشیدی مطلق های دیگری در فضای رسانه ای کشور هستیم و چرا این جریان رادیکال تلاش می کند تا روحانیت آگاه را از صحنه سیاست روز و بصیرت افزایی عمومی خارج کنند!؟

از نگاه ناظران و کارشناسان عرصه سیاسی و رسانه ای استان تلاش اخیر یکی از رسانه های محلی استان زنجان در راستای به حاشیه راندن اظهارات پر حاشیه یکی از معاونین استاندار زنجان با این مضمون که"ما بیخود می کنیم که می گوییم نوکر مردم هستیم" بود زیرا پرداختن به این جمله کوتاه مطرح شده از زبان یک مسئول ارشد استان می تواند علاوه بر ایجاد نگاه منفی به دولت موجب ریزش شدید آرا برای دولت فعلی در انتخابات پیش رو شود.

ذکر این نکته ضروری است که در روزگار طاغوت هویت احمد رشیدی مطلق تنها ماسک و نقابی بود برای پنهان ماندن هویت اصلی آمران و نویسندگان آن مقاله هتاکانه نسبت به امام(ره) بود ، لذا باید دید در روزها و هفته های آینده که تنور انتخابات بیش از پیش داغ خواهد شد احمد رشیدی مطلق های عصر جدید چه خواهند کرد! اما آنچه مشخص است بر خلاف خواست رئیس جمهور و حتی استاندار زنجان یک جریان فعال در مراکز تحت نظر وی در تلاش برای بر هم زدن آرامش روانی استان با تصور کمک به دولت هستند که شکی نیست بر خلاف تصور آنها دود اقدامات حاشیه ساز آنها مستقیما در انتخابات پیشرو به چشم دولت یازدهم خواهد رفت! 

لذا در پایان باید امیدوار بود که شخص استاندار زنجان در مدت زمان باقی مانده از عمر دولت یازدهم با شناسایی ریشه های تفرقه زا در بدنه دستگاه مدیریتی خود مانع از تدام جریان حاشیه سازی برخی دوستان و همکاران بعضا تازه بر مسند مسئولیت نشسته خود شود اما با این حال باید دید وی چه خواهد کرد و آیا باز هم مدیران و یا رسانه های وابسته به مدیران وی حاشیه های ضد اعتدال و آرامش جدیدی را در گفتار و نوشته های خود خلق خواهند نمود یا خیر!؟ 

- با تابناک زنجان همراه باشید.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار