تابناک زنجان;
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به آمار تعدا کاربران اینترنت باند پهن استان گفت: تعداد کاربران اینترنت به بیش از 89 هزار نفر رسیده است که این آمار رشد 70 درصدی را نسبت به سه سال گذشته نشان می‌دهد.
کد خبر: ۳۶۵۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲ 22 January 2017
امروزه فناوری اطلاعات به عنوان یکی از مهمترین زمینه های توسعه اقتصادی و فرهنگی ملت ها بشمار می آید تا جایی که در برنامه های جهانی حوزه توسعه بصورت چشمگیری بر نقش اینترنت و فناوری اطلاعات تاکید می شود.

خوشبختانه پس از سال های دهه 70 خورشیدی و ورود اینترنت به کشور شاهد روند رو به افزایش ضریب نفوذ و افزایش تعداد کاربران این فضا در کشور بوده ایم تا جایی که برخی آمارها امروزه از وجود قریب به 60 میلیون کاربر اینترنت در کشور خبر می دهند.

طبعا این تعداد بالا از کاربران آنهم در شرایطی که  آموزش های لازم را در رابطه با استفاده درست از آن فرا نگرفته اند خود زمینه ساز بروز معظلات و آسیب های فراوانی در جامعه ما شده است اما صرفا نمی توان به آسیب ها نگریست و باید فرصت های ایجاد شده در پس افزایش ضریب نفوذ اینترنت در جامعه را نیز پذیرفت.

بطور مثال فناوری اطلاعات امروزه به وساطه محبوبیت بالای فضای مجازی موجب شده است تا نظام سلامت کشور در قالب ارائه خدمات نوین پزشکی الکترونیک متحول گردد و سرویس دهندگان و سرویس گیرندگان راحت تر به خدمات درخواستی خود دست یابند.

حتی در نظام علمی کشور نیز شاهدیم که دانشجویان و اساتید دانشگاه به راحتی و سهل تر امکان دسترسی به جدیدترین داده ها و اطلاعات علمی را دارند حال آنکه در دهه های پیشین برای دسترسی به یک مقاله یا کتاب مرجع خارجی نیاز بود تا سختی ها و هزینه های زیادی را متحمل شوند. 

در این رابطه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در گفتگو با «ایسنا» با اشاره به آمار کاربران اینترنت پر سرعت استان اظهار داشته است: کاربران اینترنت پهن‌باند ثابت، ADSL و وایمکس در استان از بیش از 54 هزار به بیش از 89 هزار نفر رسیده است که این آمار رشد 70 درصدی را نسبت به سه سال گذشته نشان می‌دهد.

با توجه به این آمار می توان انتظار داشت که در صورت برنامه ریزی صحیح و کاهش آسیب ها می توان از اینترنت پهن باند بدلیل افزایش دسترسی مناسب کاربران به فضای مجازی بهره مناسبی برد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار