تابناک زنجان;
مدیرکل استاندارد استان زنجان با تاکید بر بازرسی از وضعیت ایمنی آسانسور ها گفت: مدت اعتبار تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسورها یک ساله بوده و هر سال نیاز به تمدید دارد.
کد خبر: ۳۷۱۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۷ 04 February 2017
امروزه یکی از مظاهر مدرنیته و شهر نشینی رواج سکونت گاههای چند طبقه است که بر خلاف دهه های سابق به خانه های رایج اقشار مختلف مردم بدل شده اند.

شاید تا 2 دهه قبل کمتر کسی علاقه ای به زندگی در محیط آپارتمانی داشت اما امروزه با افزایش نرخ مهارجرت به شهرها و افزایش بهای زمین های مسکونی چاره ای جز آپارتمان نشینی برای طبقات متوسط شهری باقی نمانده است.

طبعا با رواج آپارتمان نشینی سبک نوینی از زندگی و حتی قوانین شهرهی نیز شکل می گیرد که یکی از آنها الزام ساختمانهای سه طبقه به بالا برای نصب آسانسور است آنهم آسانسورهایی که امروزه مشخص شده است که بخش عمده ای از آنها خطرناک و غیر استاندارد هستند و به راحتی می توانند موجب مرگ مردم شوند.

متاسفانه در طی سالهای گذشته بدلیل نبود نظارت کافی و همچنین عدم وجود استانداردی معتبر و شناخته زمینه ای برای سودجویی سازندگان آسانسورهای غیر استاندار مهیا شد تا آنها به شکل های مختلف محصولات نا ایمن خود را به شکل گسترده ای در بازار مصرف به فروش راسنند که طبعا این اقدام آنها موجب شده است که امروز بخش زیادی از آپارتمانها با خطر حوادث مرگ آفرین ناشی از آسانسورهای غیر استاندارد روبرو باشند.

در این رابطه مدیرکل استاندارد استان زنجان در گفتگو با «ایسنا» با اشاره به وضعیت آسانسورها در بخش‌های دولتی و خصوصی، خاطرنشان کرد: بازرسی‌های مکرری از آسانسورهای دولتی به دلیل تردد زیادی که در این محیط‌ها است، انجام می‌شود و تاکنون ۳۱ آسانسور دولتی موفق به دریافت تاییدیه ایمنی و کیفیت شده‌اند و ۲۹ آسانسور نیز در دست اقدام برای دریافت این تاییدیه هستند و احتمالا تا پایان سال بتوانند تاییدیه ایمنی و کیفیت را دریافت کنند و فقط یک آسانسور دولتی در شهرستان ابهر پلمب شده است و مجموع این ۶۱ آسانسور، آسانسورهای شناسایی شده در بخش دولتی است و طی نامه‌نگاری‌هایی که با ادارات دولتی داشته‌ایم خواستار معرفی آسانسورهای بخش‌ها و دستگاه‌های دولتی هستیم تا بر آنان نیز نظارت و بازرسی‌های لازم را داشته باشیم.
 
کارگرزاده با بیان اینکه مشکل چندانی با آسانسورهای دولتی نداریم، گفت: بیشترین مشکل با آسانسورهای مجتمع‌های مسکونی داریم که البته تعداد قابل توجهی از آنان برای دریافت تاییدیه ایمنی اقدام کرده‌اند ولی باید توجه داشت که در صورت بروز حوادث احتمالی مدیران ساختمان، مسئول هستند، زیرا نامه‌نگاری‌ها و هشدارهای لازم به آنان داده شده است.
 
در پایان مدیرکل استاندارد استان زنجان، یادآور شد: مدت اعتبار تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسورها یک ساله بوده و هر سال نیاز به تمدید دارد.

- با تابناک زنجان همراه باشید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار