دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی از اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر در قالب تذکر لسانی به صورت گروهی در اطراف حرم مطهر رضوی خبر داد.
کد خبر: ۳۷۶۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰ 12 February 2017
به گزارش ایرنا، سید عبدالله ارجاعی روز شنبه در مراسم آغاز دوره آموزشی مقدماتی امر به معروف و نهی از منکر ویژه طرح 'تذکر لسانی در اطراف حرم مطهر رضوی' در مشهد افزود: تاکنون دستگاه ها و نهادها مختلف و مردم در حد توان در حوزه امر به معروف و نهی از منکر تلاش کرده اند اما نتیجه موثر و دلخواه حاصل نشده از این رو تصمیم بر آن شد تا فعالیت همه بخش ها در این زمینه در قالب طرح مدون انسجام یافته و سامان دهی شود.
وی اظهار کرد: در این راستا طرح تذکر لسانی با 2 قید 'تذکر گروهی' و مهارت 'بگو و برو' با حضور 200 نفر در محدوده اطراف حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) اجرا می شود.
وی با تاکید بر اینکه در این طرح تذکر انفرادی و اصرار وجود نخواهد داشت گفت: هدف عمل به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر موثر بودن تذکر لسانی نسبت به مشت آهنین می باشد.
ارجاعی افزود: این طرح به صورت قانونی و با پشتوانه پژوهشی است و با توجه به اینکه منکر ریشه کن شدنی نیست، از این رو باید به صورت بلند مدت برای کاهش آن اقدام کرد.
وی اظهار کرد: در مرحله نخست طرح مزبور در اطراف حرم مطهر رضوی اجرا می شود و در مرحله بعد در کل سطح شهر گسترده خواهد شد.
وی ادامه داد: مرحله نخست طرح نیز در سه منطقه اجرا می شود که نخست در بازارهای متعلق به آستان قدس رضوی و رینگ اطراف حرم مطهر می باشد.
ارجاعی گفت: برای این منظور قرارگاهی توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با عضویت تمام دستگاه های مربوطه فعال شده که حساس سازی و عملیات فرهنگی آن با شهرداری، آستان قدس رضوی و تشکل های مردمی است.
وی افزود: تامین نیروی انسانی این طرح با بسیج و تشکل های مردمی و آموزش آنها نیز توسط آستان قدس رضوی انجام می شود و پشتیبانی و حمایت آنها هم با محوریت نیروی انتظامی و دادگستری و ارزیابی طرح هم توسط استانداری خراسان رضوی انجام می گیرد.
وی با بیان اینکه دوره آموزشی این نیروها از امروز آغاز و تا 15 اسفند ماه ادامه دارد اظهار کرد: مرحله نخست طرح تذکر لسانی از 20 اسفند ماه آغاز و تا 15 فرودین ماه سال آینده ادامه دارد.
به گفته وی مصادیق معروف و منکر نیز رفتارها، پوشش افراد در بخش مردمی و نوع کالاهای عرضه شده در حوزه صنوف را شامل می شود.
ارجاعی افزود: طرح مزبور در مراحل بعدی در اماکن اقامتی، ناوگان حمل و نقل و بخش زائران خارجی اجرا خواهد شد.
برچسب ها: تذکر لسانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار