بانکداری الکترونیک در ایران;
به گفته برخی صاحب نظران در کشور ما بانکداری الکترونیک تنها به سود بانکها و به زیان مشتریان پیش رفته است زیرا بانکها در حالی که با بهره گیری از موهبت فناوری اطلاعات از تعداد کارکنان و هزینه های جاری خود کاهیده اند اما بیش از گذشته برای ارائه جزئی ترین خدمات بانکی اقدام به دریافت کارمزد و هزینه می کند اما در این بین باز هم برای ارسال یک پیامک از خود خساست به خرج می دهند.
کد خبر: ۳۷۶۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶ 13 February 2017
امروزه شکی نیست که "بانک ملت" سالها به عنوان یکی از بانک های فعال و پیشگام در حوزه بانکداری الکترونیکی شناخته می شد و بدلیل داشتن شعبات متعدد و همچنین کیفیت مطلوب خدمات الکترونیکی توانسته بود مشتریان زیادی را به خود جلب نماید.

اما طی روزهای گذشته این بانک در سامانه اینرنتی خود اطلاعیه ای را به شرح زیر قرار داده است که در شبکه های اجتماعی با انتقاد فراوانی از سوی افکار عمومی و مشتریان این بانک روبرو شده است:

" مشتری گرامی؛ از تاریخ ۱۳۹۶/۰۱/۲۰ انجام هرگونه حواله اینترنتی (اعم از بانکی، بین بانکی و سحابی) فقط با استفاده از ابزار احراز هویت (یکبار رمز و امضاء الکترونیک) میسر می باشد. بر این اساس استفاده از یکبار رمز برای حواله های بانکی اجباری خواهد بود. ( حتی حواله یک ریالی ). در صورتی که تاکنون خدمت یکبار رمز را فعال ننموده اید جهت دریافت توکن یکبار رمز به شعب بانک مراجعه نموده و در صورت تمایل به استفاده از یکبار رمز همراه (پیامکی و #۷۱۲*) به بخش "نگهداری حساب-تنظیمات کاربر-تخصیص یکبار رمز همراه/پیامکی" مراجعه فرمایید. 

از تاریخ ۹۵/۱۰/۱۲ صرفاً برای تراکنش های واریز و برداشت با مبلغ بیش از ۳۰۰.۰۰۰ ریال پیامک ارسال می گردد."

نکته جالب توجه در مورد این اطلاعیه این مساله است که این بانک پیش از این هزینه ارسال پیامک ها را از مشتریان خود دریافت نموده و حال برای ارسال این پیامک ها نیز سیاست کاهش ارسال پیام را برگزیده است.

متاسفانه گویا این بانک بجز منافع مادی برای خود به این واقعیت توجه ندارد که بخش عمده ای از خریدهای روزانه کاربران مربوط به خریدهای جزئی است و طبعا لازم است تا مشتریان این بانک پیامک های مربوطه را دریافت نمایند.

به گفته برخی صاحب نظران در کشور ما بانکداری الکترونیک تنها به سود بانکها و به زیان مشتریان پیش رفته است زیرا بانکها در حالی که با بهره گیری از موهبت فناوری اطلاعات از تعداد کارکنان و هزینه های جاری خود کاهیده اند اما برای بیش از گذشته برای ارائه جزئی ترین خدمات بانکی اقدام به دریافت کارمزد و هزینه  می کند اما در این بین باز هم برای ارسال یک پیامک از خود خساست به خرج می دهند.

لذا می توان انتظار داشت که در یک فرایند رو به افزایش مشتریان این بانک با خارج کردن حساب های از چرخه فعالیت ، برای دریافت خدمات منصفانه تر و مطلوب تر به سایر بانکها مراجعه نمایند.

خوشبختانه از بانکهای خصوصی و دولتی متعددی به عنوان گزینه های مناسب برای مهاجرت از بانک ملت اشاره کرد اما بهتر است پیش از ایجاد حساب در مورد کیفیت خدمات آنها اندکی جستجو نمایید البته در یک نگاه کلی بانک های خصوصی خدمات بهتر و مطلوب تری را نسبت به بانک های دولتی ارائه می نمایند.

در پایان شایسته است که به مدیران بانکی توصیه گردد با سیاست گذاری های یک طرفه اعتماد مشتریان خود را نسبت به خدمات خود از بین نبرند و کمی منصفانه تر سیاست های خود را اعلام و اجرا نمایند زیرا مهمترین سرمایه هر بنگاه اقتصادی اعتماد مردم است که با از دست رفتن آن نمی توان به راحتی به دوران اوج سالهای قبل بازگشت.

-با تابناک زنجان همراه باشید.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهزادبرانون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
به این کارمیگن دزدی وبانک ملت اعتبارشوازدست خواهددادبایدبه حالت اول برگردد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار