تابناک زنجان;
متاسفانه با توجه به تمام اطلاع رسانی ها در مورد خطرات تردید و سفر بی مورد و غیر ضروری در جاده ها هنوز هم بسیاری از افراد در این چنین روزهای اقدام به تردد در جاده های برف گیر می نمایند که در نتیجه آن تاکنون تلفات قابل تاملی در جاده به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۳۷۸۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹ 15 February 2017
طی روز های گذشته زنجان و بخش عظیمی از استان های غربی کشور با ریزش شدید برف و وقوع کولاک روبرو شده است که در کنار همه شادی ها موجب بروز خطراتی نیز برای برخی از شهروندان در جاده های اصلی و فرعی استان شده است.

بطور مثال طی چند روز گذشته و حتی تا ساعاتی قبل برخی از محورهای اصلی جاده ای استان های غرب و شمال غرب کشور به سمت پایتخت مسدود بود و مسافران زیادی در بین راهها گرفتار سرما و یخبندان شده بودند.

متاسفانه با توجه به تمام اطلاع رسانی ها در مورد خطرات تردید و سفر بی مورد و غیر ضروری در جاده ها هنوز هم بسیاری از افراد در این چنین روزهای اقدام به تردد در جاده های برف گیر می نمایند که در نتیجه آن تاکنون تلفات قابل تاملی در جاده به ثبت رسیده است.

در این رابطه مدیرکل بحران استان زنجان شامگاه چهارشنبه در  گفتگو با «ایرنا» از کمک رسانی به بیش از 70 خودروی گرفتار شده در جاده زنجان – طارم خبرداد و افزود: نیروهای راهداری، هلال احمر و نیروهای مدیریت بحران این استان در کولاک شدید و وضعیت نامساعد جوی توانستند همه خودروها را بکسل و به سمت شهرستان طارم هدایت کنند.

صفی الله کرامتی تاکید کرد: خدمات رسانی در این شرایط جوی کار بسیار سختی بود اما نیروهای تلاشگر راهداری و هلال احمر در کولاک شدید توانستند هموطنان گرفتار شده را نجات دهند.

وی یادآورشد: به همه راننده ها و مسافران گرفتار در کولاک جاده زنجان – طارم پتو، خرما و بیسکویت توزیع شد.

مدیرکل بحران استان زنجان گفت: شهروندان اخبار و اطلاع رسانی های رسانه ها را جدی بگیرند و در شرایط جوی نامساعد از تردد در جاده ها خودداری کنند.

یکی از مسافران گرفتار شده در این برف و کولاک با قدردانی از تلاش اکیپ های امدادی گفت: همه نیروهای امدادی استان زنجان با تمام توان و سختی شرایط جوی با دستگاه های سنگین خودرو ها را از کولاک خارج کردند.

مهدی عماری تاکید کرد: از ساعت 10:30 صبح چهارشنبه تا 17:30 در کولاک گرفتار شده بودیم که اگر کمک مدیریت بحران و عوامل امدادی نبود به حتم تسلیم مرگ می شدیم.

به گزارش ایرنا، کولاک شدید، مه غلیظ و بارش برف در جاده های زنجان – طارم و زنجان – تهم - چورزق موجب الزام رانندگان به استفاده از زنجیر چرخ برای تردد شده بود که با گزارش راهداری و حمل و نقل جاده ای این شرایط برای هموطنان اطلاع رسانی شد.

از ظهر دوشنبه نیز مسیر زنجان – طارم به دلیل کولاک شدید و کاهش دید افقی و زنجان – تهم – چورزق نیز به دلیل سقوط بهمن مسدود شده بود.

کسانی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه 141، سایت www.141.ir ارتباط برقرار و سفر خود را مدیریت و برنامه ریزی کنند. 

هموطنان می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های این استان با سامانه 1816 در هر ساعت از شبانه روز در تماس باشند. 

- با تابناک زنجان همراه باشید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار