تابناک زنجان بررسی کرد;
در طی برنامه ششم توسعه مدیران نجومی با خیال راحت می توانند به دریافت های نجومی خود از بیت المال ادامه دهند.
کد خبر: ۳۸۰۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵ 19 February 2017
طی ماههای گذشته بحث فیش های نجومی و دریافت های غیر عادلانه مدیران ارشد دولت و نهادهای شبه خصوصی و نیمه دولتی به یکی از مسائل مهم مطرح در افکار عمومی کشور بود بطوری که قریب به تمام آحاد مردم نسبت به این دریافتی ها و مراجع صادر کننده مجوزهای پرداخت آن واکنش های تند و همراه با نفرت نشان دادند.

متاسفانه در حالی که امید می رفت با توجه به حساسیت موضوع پدیده پرداختی های نجومی به مدیران این رویکرد شبه قانونی از قاموس نظام اداری و مالی کشور برچیده شود اما گویا اینگونه نیست و مدیران نجومی با خیال راحت می توانند در طی برنامه ششم توسعه نیز به دریافت های نجومی خود از بیت المال ادامه دهند.

در این رابطه ئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه مجلس درباره اصلاح حقوق مدیران و مقامات در برنامه ششم گفت: بر اساس ماده ۲۸ ، همه مقامات کشوری و حتی کارکنان دولت نمی توانند از اول فروردین سال ۱۳۹۶ به بعد بیش از ۱۴ برابر حداقل حقوق دریافت کنند.

حمیدرضا حاجی بابایی با حضور در برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر در باره انطباق این برنامه با سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: این تطابق در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و همچنین در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شد و جز چند مورد، بقیه مطابق بود.

با این اوصاف و در طول برنامه ششم توسعه هر مدیر می تواند 14 برابر حداقل حقوق یک کارمند ساده دریافتی داشته باشد البته اگر پاداش ها و کارانه های شامل این قانون نشود طبعا هر مدیر بیش از اینها حقوق خواهد گرفت!

البته از نمایندگان مجلسی که خود از ذی نفعان سیستم پرداخت حقوق و مزایای کشور هستند نیز جز این انتظار نمی رفت اما چه خوب و پسندیده بود که در تعیین این سطح از حقوق برای "سرمایه های نظام" به تذکرات رهبر معظم انقلاب در حوزه توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی و برخورد با حقوق های نجومی توجه می کردند و حداقل حقوق کارمندان و کارگران زحمت کش جامعه را نیز در پیش چشم داشتند.

شکی نیست که این اقدام مجلس یادآور اقدام آن نمایندگان مجلسی است که در پی تصویب حقوق مادام العمر برای خود بودند!

با این اوصاف از دیدگاه شما آیا می توان از نمایندگان مجلس انتظار دلسوزی برای منافع محرومین و مستضعفین را داشت !؟

- با تابناک زنجان همراه باشید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار