کد خبر: ۳۸۰۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳ 19 February 2017
یک روان شناس گفت: افراد درونگرا در صورتی که در موقعیت هایی قرار گرفته باشند که جرئت ابراز وجود نداشته باشند، پرخاشگر و عصبانی می شوند.

زهرا سعید واحد روانشناس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص علل پرخاشگری زنان در محیط خانه بیان کرد: این پرخاشگری علت های مختلفی دارد برای مثال ممکن است فرد در یک خانواده پدر سالار پرورش یافته باشد که قدرت ابراز بیان نداشته باشد یا اینکه تحت فشار شدید باشد که به خواسته هایش توجهی نشده باشد.

وی اظهار داشت: در مواقعی که شخص در رابطه با مسائل مختلف نتواند ابراز وجود کند بنابراین کودک درونش دچار اختلال می شود که فرد گوشه نشین شده و به درون خود فرو می رود که با داد و فریاد این خشم فروخورده را ابراز می‌کند.

این روانشناس با بیان اینکه اشخاصی که در محل کارشان مورد ظلم واقع شده باشند، عنوان کرد: چنین افرادی به طور معمول رئیس پرخاشگر، بد اخلاق و کنترل گر دارند که جرات ابراز وجود به کارمندانش را نمی دهد بنابراین با کوچکترین عکس العمل و جرقه ای خشم آن ها شعله ور می شود.

سعید واحد یادآور شد: افرادی که معمولا درونگرا هستند و با گروهی در ارتباط و تعامل هستند که کمتر دیده می شوند، در فضایی که مناسب برون ریزی این خشم است شروع به پرخاشگری می کنند. همچنین اگر اشخاصی که با آن ها در ارتباط هستید، حمایت گر باشند و فضای کافی در اختیار شما قرار دهند این برون ریزی های به موقع باعث می شود که شخص فردی متعادل و منطقی باشد.
برچسب ها: پرخاشگری زنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار