زارعی از یاران شناسنامه دار سیاسی در انتخابات گذشته بی بهره بود و البته عدم همراهی سید باقر موسوی با هیچ کدام از نامزدها به نفع زارعی تمام شد.
کد خبر: ۳۸۴۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶ 25 February 2017
یک سال از تاریخ برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس گذشت.
انتخابات شهرستان بویراحمد را بی شک باید یکی از چالشی ترین انتخابات تاریخ انتخابات به حساب آورد، خصوصا که اتفاقات پس از اعلام نتایج آن خود به چالشی خاص تبدیل شد.
در این انتخابات که ستار هدایت خواه از ابتدا قرار نبود به صحنه انتخابات بیاید موجب حضور چهره های متعددی از جریان اصولگرایی شد و در این میان خرسندیان، روشنفکر و نیکبخت که به تعبیری قبل از آمدن به صحنه از نیامدن هدایت خواه اطمینان پیدا کرده بودند اما برخلاف انتظار آنها در لحظات آخر هدایت خواه وارد عرصه انتخابات شد و بعدا هر چه بزرگان جریان اصولگرا تلاش کردند نتوانستند این سه نفر را متقاعد به کنار رفتن از فضای انتخابات کنند.

عدم حضور سید باقر موسوی که بی شک در صورت تائید اتفاقات دیگری را در صحنه انتخابات رقم می زد از اتفاقات مهم این انتخابات بود، سید باقر باز هم نتوانست خود را از فیلتر شورای نگهیان رها کند و البته به صورت آشکار نیز از هیچ نامزدی حمایت نکرد.

اکنون هم بسیاری از اصلاح طلبان از موسوی گله مند هستند که وقتی می دانست تائید نمی شود چرا باز هم ثبت نام کرد و فرصت را از گزینه های اصلاح طلب گرفت و این نکته حائز اهمیت است که در نهایت هیچ نامزد اصلاح طلبی در عرصه انتخابات بویراحمد باقی نماند و رجایی نسب نیز در دقایق آخر از عرصه انتخابات کناره گیری کرد.

بهرامی را باید بدشانس ترین نامزد دوره دهم دانست چرا که تمام تلاش خود را برای قرار گرفتن در جریان اصلاح طلبی به کار بست و علیرغم سخنرانی دختر ایت الله هاشمی و نامه خاتمی و قرار گرفتن در لیست امید، باز هم نتوانست اصلاح طلبان را یکپارچه کرده و علیرغم آنکه پرکارترین نامزد دوره دهم بود اما از جایگاه سوم در انتخابات دوره نهم به جایگاه چهارم در انتخابات دوره دهم نزول کرد.
 
نگاهی گذرا بر انتخابات بویراحمد و دنا + تصاویر 

روشنفکر بدون شک پدیده انتخابات بود، او نه نماینده جریان فکری خاصی بود و نه رزومه قابل توجهی برای نمایندگی داشت و از طرفی زمان زیادی را نیز صرف تبلیغات نکرده بود اما به صورت روشن می توان رای روشنفکر را نتیجه و عینیت تعصب قومی دانست که به هر صورت وی خوب توانست از این موضوع بهره مند شود.
 
نگاهی گذرا بر انتخابات بویراحمد و دنا + تصاویر 

نیکبخت که به سبک خاص خود سخنرانی و تبلیغ می کرد از جذبه های بین برخی از مردم برخوردار بود، اما او چند مشکل اساسی داشت، هم دیر شروع کرده بود هم از نظر جریان فکری تکلیف مردم را روشن نکرد و نتوانست اقبال خوبی در دوره دهم کسب کند.
 
 نگاهی گذرا بر انتخابات بویراحمد و دنا + تصاویر

خرسندیان که تا مدت ها مورد خشم نزدیکان هدایت خواه بود چرا که با کنار نرفتنش در انتخابات زمینه باخت را برای هدایت خواه هموارتر کرد و شاید از نظر ریاضی نبود خرسندیان را مساوی با حتی پیروزی هدایت خواه ارزیابی کرد.

هدایت خواه اما بی شک پرطرفدارترین مرد جریان اصولگرایی سال های اخیر بوده و او توانسته علاوه بر جذب رای این جریان بخشی را نیز خود با خود همراه کند، تلاش گستره مسعود حسینی، خلقی پور، مسعودی اصل، فدایی، پیوند و …. برای پیروزی هدایت خواه در نوع خود قابل توجه بود.
علیرغم اختلافات هدایت خواه و سید مسعود حسینی اما آنها در هفته آخر یکپارچه شدند و تمام تلاش خود را برای برد در انتخابات کردند.
 
 نگاهی گذرا بر انتخابات بویراحمد و دنا + تصاویر

اما زارعی، نفس گیر ترین انتخابات را در این دوره تجربه کرد، همچون ادوار گذشته هیچ حزب و تشکل سیاسی جز حزب اعتدال از وی حمایت نکرد در حالی که هدایت خواه نامزد جبهه اصولگرایی و بهرامی نامزد لیست امید بود.
زارعی از یاران شناسنامه دار سیاسی در انتخابات گذشته بی بهره بود و البته عدم همراهی سید باقر موسوی با هیچ کدام از نامزدها به نفع زارعی تمام شد.
 
نگاهی گذرا بر انتخابات بویراحمد و دنا + تصاویر 

زارعی حاضر نشد پیمان نامه اصلاح طلبان مبنی بر کناره گیری به نفع موسوی در صورت تائید را امضا نکرد و به همین دلیل بخش عمده ای از این جریان از بهرامی حمایت کردند، اما در نهایت انتخابات در دو روز آخر به سوی فضای دو قطبی زارعی – هدایت خواه سوق پیدا کرد و این موضوع به نفع زارعی تمام شد./ بویر نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار