تابناک زنجان;
مجلس دهم در یک اقدام تلخ و تاریخی به مدیران دولت اجازه داد تا در سال 96 بدون هیچ نگرانی از مسائل پیش آمده سال جاری در مورد حقوق های نامتعارف و نجومی به راحتی 244 میلیون تومان حقوق دریافت کنند!
کد خبر: ۳۸۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۰ 03 March 2017
در هفته جاری مهمترین خبر اقتصادی کشور به مجلس شورای اسلامی اختصاص داشت زیرا مجلس در این هفته در اقدامی عجیب ولی قابل پیش بینی حقوق های نجومی را به رسمیت شناخت و برای مدیران کشور سقف حقوق 24 میلیون تومان در ماه را تصویب کرد! 

به عبارت بهتر مجلس به مدیران دولت اجازه داد تا در سال 96 بدون هیچ نگرانی از مسائل پیش آمده سال جاری در مورد حقوق های نامتعارف و نجومی به راحتی 244 میلیون تومان حقوق دریافت کنند!

این اقدام مجلس آن هم پس از چندین ماه اعتراض افکار عمومی نسبت به توزیع ناعادلانه بیت المال بین مدیران ارشد کشور موجب شد تا بار دیگر اعتراضات عمومی در سطح رسانه ها و شبکه های اجتماعی شهروندی نسبت به اقدام مجلس شکل گیرد.

بطور مثال یکی از کاربران توییتر در یادداشتی نوشت: " این مدیران 24 میلیونی را اگر انصافا از پشت میز برداریم و برای کار در بازار رها کنیم به اندازه یک میلیون تومان هم قادر به کسب درآمد نخواهند بود ".

البته دفاع بخش عمده ای از مجلسیان از قانون جدید را باید ناشی از این واقعیت دانست که منافع این افراد نیز با این قانون گره خورده است و همانگونه که تاریخ در دوره های سابق مجلس شورای اسلامی ثابت نموده است بخش عمده ای از مجلسیان وقتی پای منافع مالی خود نیز در میان باشد به راحتی از منافع عمومی چشم پوشی می کنند.

از سوی دیگر نیز باید توجه داشت که بخش عمده ای از مجلسیان خود نیز از وزرا ، استاندارن ، فرماندارن ، مدیران کل و معاونین سابق وزرات خانه ها هستند لذا تایید حقوق 24 میلیونی برای مدیران آنهم از سوی مجلس جای تعجب زیادی باقی نمی گذارد.

در پایان می توان گفت که این برگ سیاه در کارنامه مجلس دهم و اعضای موثر در تصویب این قانون ثبت شده و برای قضاوت آیندگان باقی خواهد ماند اما چه خوب است که در دوره بعد مجلس با چشم بسته به اقدام به انتخاب نمایندگان خود در مجلس ننماییم!

نظر شما چیست ؟

- با تابناک زنجان همراه باشید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار