در حاشیه;
یک نماینده مجلس در مورد فروش کلیه توسط افرادی که در فقر مفرط هستند گفت: چه اشکالی دارد وقتی که فرد در فقر به سر می برد و با دریافت 20 الی 30 میلیون زندگی اش متحول می شود این کار را انجام دهد.
کد خبر: ۳۸۷۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۰ 03 March 2017
اگر در ایران زندگی می کنید می دانید که امروزه یکی از مهمترین دغدغه های زندگی مردم مساله اقتصاد و مشکلات ناشی از فشارهای آن می باشد و در این رابطه هر چند رهبر معظم انقلاب (حفظه الله) بارها به شکل دهی و ایجاد اقتصاد مقاومتی و حمایت از معیشت مردم تاکید ویژه داشته اند اما دولت ها و دولتمردان کمتر علاقه ای به پیگیری آن داشته اند.

در سال های اخیر بدلیل افزایش مشکلات اقتصادی و افزایش آمار بیکاری که در نتیجه افزایش واردات و ورشکستگی صنایع مولد کشور پیش آمده است بخش زیادی از مردم که به حقوق های نجومی و رانت های مرتبط با ان دسترسی ندارند متاسفانه شرایط نامطلوبی را از سر می گذرانند.

اما در این بین جالب است که برخی از مدیران و نمایندگان مجلس بجای پیگیری طرح هایی برای حل مشکلات فعلی ابتکاراتی را بیان می کنند که در نوع خود تاسف برانگیز و شوکه کننده است.

بطور مثال یکی از نمایندگان مجلس اخیرا در مصاحبه ای با رسانه ها از فروش کلیه توسط نیازمندان دفاع کرده و آن را به عنوان راهی برای متحول سازی اقتصادی حانواده های مستضعف به رسمیت شناخته است.

در این رابطه به گزارش «مشرق» دکتر حسینعلی شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت:« از دوستان خواهش می کنم که قبل از اینکه به فکر منافع گروه خاصی برای خریدن دستگاه های دیالیز باشند بهتراست به فکر مردم وبیماران باشند و فضا سازی نکنند.

وی در مورد فروش کلیه توسط افرادی که در فقر مفرط هستند نیز گفت: چه اشکالی دارد وقتی که فرد در فقر به سر می برد و با دریافت 20 الی 30 میلیون زندگی اش متحول می شود این کار را انجام دهد.

وی در مورد عوارض و مشکلات احتمالی اهداء کلیه نیز گفت:این موضوع عوارض و مشکلات خاصی ندارد و انسان های زیادی هم با یک کلیه زندگی می کنند و از آن طرف هم عده زیادی نیازمند کلیه هستند که اگر کلیه به آنها نرسد دچار عوارض می شوند و جان خود را از دست می دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: پیوند اعضاء از نظر شرعی هم مشکل ندارد و مجوز دارد و حضرت امام هم مجوز داده و مراجع هم مخالفت ندارند .پس به نظر من هر کسی باید به دنبال کار و تخصص خود باشد .زیرا وقتی کارهای تخصصی به عهده خود متخصصین همان رشته گذاشته شود نتیجه بهتری می گیرند.»

با این اوصاف و با توجه به اظهارات این نماینده مجلس که خود منتخب مردم یکی از محروم ترین استانهای کشور یعنی سیستان و بلوچستان است باید انتظار داشت که در ماههای آینده طرح های دیگری نیز برای خودکفایی اقتصادی مردم محروم مانند فروش سایر متعلقات بدن نیز ارائه گردد!

نظر شما چیست ؟

- با تابناک زنجان همراه باشید.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
کلیه ‌‌ و یه تکه کبد با گروه خونی o+فروشی متاهل و 34ساله 09391900549
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
کلیه و یه تکه کبد با گروه خونی o+فروشی متاهل و 34ساله 09391900549
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار