مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه گفت: تگرگ اخیر حدود ۵ میلیارد ریال خسارت به باغ های انار و سیب این شهرستان وارد کرد.
کد خبر: ۴۱۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ 02 May 2017
مسعود ایلکا، با اشاره به تگرگ و سرمای اخیر در شهرستان فیروزکوه اشاره کرد: این تگرگ حدود ۵ میلیارد ریال خسارت به محصول انار و سیب باغ های فیروزکوه وارد کرد.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی نیز مزارع گندم شهرستان فیروزکوه دچار سرمازدگی شدند و از این بابت خسارت هایی به کشاورزان وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه افزود: در حال مذاکره و هماهنگی با بیمه هستیم که شرایطی فراهم شود تا هرچه سریع تر خسارات کشاورزانی که محصول خود را بیمه کرده اند بتوانند خسارات را دریافت کنند.

وی گفت: این کشاورزان می توانند به جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه مراجعه کرده و درخواست دریافت خسارت را بدهند تا کارشناسان بیمه برای برآورد خسارت آن ها مراجعه کنند.

ایلکا با بیان این که پس از طی روند کارشناسی بیمه و تخمین خسارت در فصل محصول مبالغ به کشاورزان پرداخت خواهد شد، افزود: به غیر از موارد اعلام شده مذکور خسارات دیگری از باغ ها گزارش نشده است.

بر اساس این گزارش، شهرستان فیروزکوه سالیانه بیش از ۱۱۸ هزار تن محصولات زراعی، باغی و تولیدات دامی دارد که گام بزرگی در خودکفایی گندم در سال جاری دارد و ۳۵۲ هکتار از اراضی کشاورزی آن به آبیاری تحت فشار مجهز شده است.
منبع: مهر
برچسب ها: فیروزکوه ، تگرگ ، خسارت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار