مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: 450 میلیارد ریال تاکنون به عنوان مطالبه به گندم کاران استان ایلام پرداخت شده است.
کد خبر: ۴۲۸۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵ 23 May 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛کامران سلیمان پور اظهار کرد: 131 هزار تن گندم دروم و معمولی تاکنون از مزارع گندم مناطق جنوبی و گرمسیر استان ایلام خریداری شده است.
 
وی افزود: از این مقدار گندم خریداری شده 85 هزار تن آن معمولی و 45 هزار تن نیز گندم دورم است.
 
سلیمان پور با بیان اینکه برداشت گندم ر شهرستان دهلران رو به پایان است، یادآور شد: برداشت گندم در مناطق گرمسیری تا اواسط خردادماه ادامه دارد.
 
وی اظهار کرد: فرایند برداشت و خرید گندم درنقاط مختلف استان ایلام تا پایان مرداد ماه ادامه دارد و امسال با توجه به کاهش نزولات جوی پیش بینی می شود 200 هزار تن گندم از مزارع استان ایلام برداشت شود.
 
سلیمان پور یادآور شد: نرخ تضمینی و تعیین شده برای خرید هر کیلوگرم گندم دروم 13 هزار و 300 ریال و گندم معمولی 13 هزار ریال در نظر گرفته شده و به روز مطالبات کشاروزان گندم کار پرداخت می شود.
 
 44 هزار هکتار از گندم زارهای استان ایلام کشت آبی و بخش قابل ملاحظه ای از این اراضی به گستره 80 هزار هکتار به کشت گندم دیم اختصاص دارد.
سال زراعی 95 - 94 به خاطر بارندگی های مطلوب و موثر، برای نخستین بار 265 هزار تن ارقام مختلف گندم از کشاورزان این استان خریداری شد.

40مرکز خرید در سراسر استان ایلام وظیفه خرید ارقام مختلف گندم را بر عهده دارند که از این تعداد 9 مرکز ملکی و متعلق به شرکت غله و امور بازرگانی استان و 31 مرکز نیز در اختیار اداره کل تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید گندم است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار