مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در مرحله اول حدود 198هزار هکتار از مزارع گندم وجو استان کرمانشاه، علیه سن مادر(کیسله) سمپاشی انجام شده است.
کد خبر: ۴۳۲۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴ 30 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، مهندس فرهاد شریفی با اشاره به اینکه مرحله اول سمپاشی پایان یافته و در حال حاضر مبارزه با آفت سن وارد مرحله دوم شده، افزود: مرحله دوم سمپاشی آفت سن از اول اردیبهشت ماه سالجاری اغاز شده و در این مرحله مبارزه با پوره سن انجام می‌شود.

شریفی  خاطرنشان کرد: در مرحله دوم مبارزه با این آفت، سمپاشی در سطح 32 هزار هکتار از مزارع گندم و جو انجام شده  که این روند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پیش بینی داریم تا 20 خرداد ماه سمپاشی در مناطق معتدل و سردسیر ادامه داشته باشد خاطرنشان کرد: تقاضامندیم کشاورزان عزیز هماهنگ با کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی شهرستانها نسبت به مبارزه اقدام کنند.

وی تصریح کرد: سمپاشی در مرحله دوم مبارزه با سن در مزارعی صورت می‌گیرد که در مرحله اول سمپاشی انجام نشده و یا تراکم آفت در آنها بالاتر از نرم مبارزه است.

وی در ادامه از کشاورزان استان خواست در اوایل صبح و در بعداز ظهرها در مواقعی که هوا خنک بوده به سمپاشی بپردازند و در حین انجام سمپاشی حتما" از دستکش استفاده کرده و 
سموم را از فروشگاه‌های مجاز تهیه نمایند.

گفتنی است آفت سن یکی از آفت های اساسی گندم بوده ودر صورتی که مبارزه جدی با آن صورت نگیرد می‌تواند خسارت شدیدی به مزارع وارد نماید.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار