کد خبر: ۴۳۸۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۸ 11 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان یزد از پایان عملیات مبارزه با سن مادر و پوره سن درشش هزار و ۵۰۰ هکتار از کشتزار‌های گندم و جو این استان خبر داد.

سید علی محمد ضیاء کاشانی  اظهار داشت: طرح مبارزه با آفت سن گندم بیشتر در کشتزارهای گندم آلوده به سن در مناطق ابرکوه‌، خاتم و بهاباد اجرایی می‌شود و نقش مهمی در بهبود کیفیت تولیدات دارد.

وی با بیان اینکه تامین سم مرغوب مورد نیاز و خرید آن از سوی کشاورزان انجام شده است، افزود: عملیات مبارزه با سن مادر و پوره سن نیز از اوآخر اردیبهشت ماه ادامه داشت و 46 شبکه مراقبت متشکل از کارشناسان دولتی‌، خصوصی و ناظران گندم کار نظارت بر امر مبارزه آفت سن را در سطح مزارع استان بر عهده داشتند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه مبارزه با آفت سن گندم در بالا رفتن کیفیت نان بسیار  تاثیرگذار است، گفت: تمامی عملیات مبارزه با سن به صورت زمینی و با استفاده از انواع ادوات و ناوگان ‌ای سمپاش بوم‌دار، تراکتوری و پشتی انجام شده است .

عابدی با اشاره به 11 هزار و 200 هکتار سطح زیر کاشت مزارع گندم استان یزد بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال 41 هزار تن گندم از کشتزارهای این استان برداشت شود.

این مسئول با بیان اینکه در سال زراعی 91 - 92 مقدار 300 تن گندم از کشاورزان خریداری شده، خاطرنشان کرد: این رقم با تدابیر انجام شده توسط وزارت جهاد کشاورزی به بیش از 20 هزار تن رسیده است.

وی گفت‌: سالانه از سطح 120 هزار و 565 هکتار اراضی قابل کشت استان بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌شود که بخشی از این محصولات در داخل استان و بخشی به خارج از استان و کشور صادر می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار