مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از افزایش تعداد حریق علف‌های هرز و باغات در قزوین خبر داد.
کد خبر: ۴۳۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 12 June 2017
ابوالفضل ذوالقدر در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: با توجه به بارش مناسب نزولات آسمانی، پوشش گیاهی در سطح باغ‌های قزوین و زمین‌های غیر محصور، رشد و افزایش قابل توجهی داشته  و هر ساله و با افزایش دمای هوا و خشک شدن علفزارها شاهد اعلام آتش سوزی گسترده در مزارع گندم و جو، علفزارها، باغات سنتی شهر و بعضاً درختان هستیم.

وی اضافه کرد: بطوری‌ که تماس‌های مردمی شهروندان با سامانه ۱۲۵ در ۲۰ روز ابتدای خردادماه سال ۱۳۹۶، منجر به اعزام کارکنان این سازمان به ۸۱ مورد عملیات اطفاء حریق در این رابطه شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین افزود: البته در مدت مشابه سال گذشته مجموع تعداد عملیات‌های اعزامی این سازمان به منظور اطفاء حریق علفزارها، مزارع گندم و جو و باغات تعداد ۲۷۵ مورد بوده که این تعداد تاکنون با ۷۰ درصد کاهش به ۸۱ مورد رسیده است.

ذوالقدر با اشاره به آمار ۸۲۳ موردی حریق علف‌های هرز در سال ۱۳۹۵ افزود: لازم است همه باغداران و اصنافی که در مجاورت مراتع و زمین‌های غیر محصور استقرار دارند به منظور جلوگیری از سرایت آتش سوزی‌های احتمالی و بروز خسارات مالی نسبت به علف زنی و ایجاد آتشبر در مرز بین باغات و اطراف محل کسب خود اقدام کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه این نوع حریق‌ها بیشترین آمار آتش سوزی‌های این سازمان در فصل گرما را بخود اختصاص می دهد از عموم شهروندان خواست تا از پرتاب ته سیگار روشن و پرتاب پسماندهای شیشه ای در دامان طبیعت و علف های خشک خودداری کنند و در سفرهای طبیعت گردی خود از خاموش کردن کامل چوب های نیمه سوخته آتش، کاملا مطمئن شده و نکات ایمنی را رعایت کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار