آیت الله حسینی زنجانی گفت:
آیت الله حسینی زنجانی گفت: هدف پیامبران اقامه عدل و قسط در سطح جامعه بود و تحقق این مساله با وجود حکومت و نظام حکومتی ممکن بود زیرا اگر حکومت دست ناصالحان و ظالمان باشد، حق مندرس میشود و عدالت اجرا نخواهد شد.
کد خبر: ۴۴۲۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹ 16 June 2017
آیت‌الله سید محمد حسینی زنجانی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه زنجان ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت مولای متقیان، علی (ع)، افزود: در قرآن آمده است که کسی که بر اساس تقوای الهی عمل کرد و زندگی آن بر اساس باورهای الهی پایه‏ریزی شده است، راه سعادت را می‎پیماید.

مرجع عالیقدر جهان اسلام  گفت: داستان حضرت یوسف، یکی از داستانهای آموزنده در قرآن کریم است و هرچند در زندگی حضرت یوسف، فراز و نشیب فراوانی رخ داد ولی خدای متعال به دلیل ایمان آن حضرت، سلطنت را به این پیامبر الهی عطا کرد، با این وجود این پیامبر الهی در دعای خود از خداوند متعال درخواست دارد که هنگام مرگ، مسلمان، یعنی فردی که ولایت الهی را قبول دارد، از دنیا برود.

وی افزود: هدف پیامبران اقامه عدل و قسط در سطح جامعه بود و تحقق این مساله با وجود حکومت و نظام حکومتی ممکن بود زیرا اگر حکومت دست ناصالحان و ظالمان باشد، حق مندرس میشود و عدالت اجرا نخواهد شد. درهمین راستا نیز ولی فقیه در دوره غیبت در همین زمینه تلاش دارد.

آیت الله حسینی  با بیان اینکه برای برقراری عدل و قسط توجه به راهنمایی اولیا و انبیا الهی ضروری است، گفت: اگر قرار باشد حکومت در دست ولایت جور باشد موجب می‎شود تا حق جاری نشده و عدالت اجرایی نشود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار