مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی سمنان خبر داد
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای طرح مبارزه با علف‌های هرز غلات در ۲۰ هزار هکتار از اراضی این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۴۳۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱ 18 June 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، عباس مشیریان در نشست هماهنگی برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: مبارزه با علف‌های هرز غلات در 19 هزار و 968 هکتار از مزارع گندم و جوی این استان انجام شده است.

به گفته وی، مزارع گندم و جو در دو گونه کشت دیم و آبی زیرپوشش طرح مبارزه با علف‌های هرز غلات قرار گرفته‌اند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: کار مبارزه با علف‌های هرز پهن‌برگ در هشت هزار و ۹۹۰ هکتار از اراضی گندم زیر کشت گندم اجرا شد که از این میزان، پنج هزار و ۷۵۸ هکتار آن مربوط به اراضی گندم آبی و سه هزار و ۲۳۲ هکتار آن نیز مربوط به اراضی گندم از نوع کشت دیم بوده است.

مشیریان از اجرای عملیات مبارزه با علف‌های هرز نازک برگ در دو هزار و ۳۹۷ هکتار از اراضی گندم استان سمنان خبر داد و گفت: از این میزان، دو هزار و ۳۶۴ هکتار مربوط به مزارع گندم آبی و ۳۳ هکتار آن نیز مربوط به مزارع گندم استان سمنان بوده است.

به گفته وی، عملیات مبارزه با علف‌های هرز توأم در چهار هزار و ۸۵۴ هکتار از مراتع مزارع گندم آبی استان سمنان اجرا شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: عملیات مبارزه با علف‌های هرز در ۱۲ هزار و ۹۷۶ هکتار از مزارع گندم آبی و سه هزار و ۲۶۵ هکتار از مزارع گندم دیم استان سمنان اجرایی شد که این آمار، مجموع مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم آبی و دیم استان سمنان را به ۱۶ هزار و ۲۴۱ هکتار می‌رساند.

مشیریان با اشاره به اینکه عملیات مبارزه با علف‌های هرز پهن‌برگ در یک هزار و ۴۴۵ هکتار از مزارع جو آبی و دیم استان سمنان اجرایی شد، گفت: از این میزان، یک هزار و ۲۸۱ هکتار مربوط به مزارع جوی آبی و ۱۶۴ هکتار مربوط به مزارع کشت جو با نوع آبیاری دیم بوده است.

وی با اشاره به اجرای عملیات مبارزه با علف‌های هرز نازک‌برگ در ۳۴۷ هکتار از مزارع کشت جو آبی و مبارزه با علف‌های هرز توأم در یک هزار و ۹۳۵ هکتار از مزارع زیرکشت جوی آبی استان سمنان خاطرنشان کرد: در مجموع کار مبارزه با علف‌های هرز در سه هزار و ۷۲۷ هکتار از مزارع جو در استان سمنان انجام شد که از این میزان سه هزار و 5۶۳ هکتار آن مربوط به مزارع کشت جو آبی و ۱۶۴ هکتار نیز مربوط به مزار کشت جو به‌صورت دیم بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار