مدیر حفظ نباتات سمنان:
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای عملیات مبارزه با آفات سن غلات در بیش از 26 هزار از اراضی این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۵۳۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ 04 July 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، عباس مشیریان با اشاره به لزوم حفظ مزارع غلات از آفات، بر ضرورت اجرای عملیات مبارزه با سن غلات در مزارع گندم و جوی این استان تأکید کرد و اظهار داشت: مبارزه با آفات سن مادری و پوره در سطح 26 هزار و 70 هکتار از اراضی جو و گندم استان سمنان انجام شد.

وی به اشاره به اقدامات انجام‌شده در زمینه مبارزه با افت سن غلات بیان کرد: سطح کل مبارزه با سن مادری در مزارع گندم و جو استان درمجموع 15 هزار و 660 هکتار بوده که حدود 10 هزار و 330 هکتار برای مزارع زیر کشت گندم و پنج هزار و 330 هکتار برای مزارع زیر کشت جو است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه عملیات مبارزه با سن مادری از 25 فروردین‌ماه امسال آغاز شد، خاطرنشان کرد: مبارزه اصولی و دقیق با سن مادری و پوره بر اساس دستورالعمل ارسالی از سوی سازمان حفظ نباتات کشور در دستور کار و برنامه مبارزه قرار دارد.

مشیریان گفت: سطح کل مبارزه با سن مادری 15 هزار و 660 هکتار و مبارزه با پوره این آفت نیز در سطح 10 هزار و 410 هکتار بوده است که به لحاظ اهمیت مبارزه با سن مادری بیشترین سطح مبارزه به سن مادری اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع سطح کل مبارز با سن پوره حدود هشت هزار و 90 هکتار آن در اراضی زیر کشت گندم و دو هزار و 320 هکتار آن در اراضی زیر کشت جو انجام ‌شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: شهرستان گرمسار با شش هزار و 150 هکتار، آرادان با سه هزار و 900 هکتار و میامی با دو هزار و 110 هکتار بیشترین سطح مبارزه را به خود اختصاص دادند و شهرستان‌های سمنان، شاهرود، سرخه و دامغان در رده‌های بعدی قرار دارند.

مشیریان با اشاره به اجرای عملیات مبارزه با سن غلات در اکثر شهرستان‌های استان سمنان گفت: سن غلات در مناطق سردسیر مانند مزارع غلات شهرستان مهدی‌شهر وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار