مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان مطرح کرد:
جزء قاسمی با بیان اینکه ۷۱۰ هزار نفر در ۲۱ شهر استان زنجان تحت پوشش آبفای شهری قرار دارند، افزود: تعداد چاه های موجود در سطح استان ۲۰ هزار حلقه است که تنها ۱۲۰ حلقه چاه مربوط به آب شرب شهری است .
کد خبر: ۴۵۴۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷ 05 July 2017
جزء قاسمی با بیان اینکه  ۷۱۰ هزار نفر در ۲۱ شهر استان زنجان تحت پوشش آبفای شهری قرار دارند، افزود: تعداد چاه های موجود در سطح استان ۲۰ هزار حلقه است که تنها ۱۲۰ حلقه چاه مربوط به  آب شرب شهری است .

 مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان افزود : بیش از ۹۰ درصد این چاه ها مربوط به بخش کشاورزی است و سهم بسیار ناچیز برداشت آب شرب از سفره های زیرزمینی برای آب شرب مشترکین است.

جزء قاسمی به منابع تامین آب شرب مشترکین زنجانی اشاره کردو گفت: حدود ۷۷ درصد نیاز مشترکین از طریق آب های زیرسطحی ( بیش از ۵۳ میلیون متر مکعب ) و ۲۳ درصد ( بیش از ۱۶ میلیون متر مکعب ) از طریق برداشت از سد تهم تامین می شود.

وی به میزان مطلوبیت کلر باقیمانده در آب هم اشاره کرد و افزود : طی سال گذشته میزان مطلوبیت کلر باقی مانده در آب شرب این استان ۹۹.۸ (۹۹ ممیز ۸ ) درصد بوده که استاندارد آن ۹۹و نیم  درصد است.

مدیر عامل شرکت آبفای استان تصریح کرد: مجموع آب شرب سالانه تولیدی در استان زنجان بیش از  ۶۹ میلیون مترمکعب است.

جزء قاسمی گفت : استان زنجان دارای چهار آزمایشگاه است که این آزمایشگاه ها، آزمایشگاه مرکزی کنترل کیفی آب در زنجان، آزمایشگاه میکروبی در شهرستان های ابهر و خدابنده، آزمایشگاه تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان و ماهنشان است.

وی با بیان اینکه کنترل کیفیت آب در سطح استان به صورت دائمی و مستمر مورد پایش قرار می گیرد، افزود: سال گذشته در کل شهرهای استان زنجان ۲۶ هزار و ۸۴۷ نمونه آب شرب مورد کلرسنجی قرار گرفت که حد استاندارد آن ۲۵ هزار مورد است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان  گفت: علاوه بر آزمایش های کلرسنجی بر روی آب شرب، آزمایش های میکروبی در همه شهرهای استان زنجان بر اساس استاندارد انجام می شود.

جزءقاسمی  گفت: علاوه بر آزمایش های کلرسنجی که بصورت روزانه از شبکه توزیع و مخازن ذخیره آب انجام می­ گیرد، آزمایشهای میکروبی، فیزیک وشیمیایی و بیولوژیکی نیز مطابق دستورالعمل­های ارسالی شرکت مهندسی آبفای کشور از کلیه منابع تامین آب شرب، شبکه توزیع و مخازن ذخیره آب صورت می ­پذیرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار