مدیر جهادکشاورزی شهرستان چرداول گفت: در سال زراعی جاری ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی چرداول به کشت برنج اختصاص یافت.
کد خبر: ۴۵۵۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 08 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛"اقبال گراوند"، مدیرجهاد کشاورزی چرداول با بیان اینکه کشت شالی در شالیزارهای استان از ۱۵ خرداد ماه سال جاری در شهرستان چرداول آغاز شده است، گفت : کار نشا شالی در مزارع این شهرستان تا یک هفته آینده نیز ادامه داشته و سطح زیرکشت برنج در چرداول نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.
 
وی با اشاره به اینکه آب رودخانه چرداول از تنگ قیر تا آخرین مناطق این شهرستان جاری است، افزود: با هماهنگی آب منطقه ای استان از سوء استفاده از آب رودخانه چرداول جلوگیری شده و تمامی پمپاژهای غیرمجاز و موانع انحرافی ایجاد شده در مسیر برداشته شده و روستاهای پایین دست نیز از آب آن بهره مند خواهد شد.
 
مدیر جهادکشاورزی شهرستان چرداول گفت: در سال زراعی جاری ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی چرداول به کشت برنج اختصاص یافت.
 
مدیر جهادکشاورزی شهرستان چرداول از پرداخت مطالبات گندمکاران این شهرستان تا پایان تیرماه خبرداد و بیان کرد : تاکنون حدود ۳۷ هزار تن گندم از گندمکاران چرداول خریداری شده که پیش بینی می شود این میزان تا ۴۰ هزار تن افزایش یابد.
 
اقبال گراوند به برداشت ۸۵ درصدی گندم در چرداول اشاره کرد و یادآور شد: نزدیک به ۱۵ درصد از مزارع گندم چرداول برداشت نشده و با اتمام کار برداشت در مزارعی که دسترسی به آنها مشکل بوده، برداشت گندم در مزارع چرداول افزایش می یابد./م
دیار زاگرس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار