مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان خبر داد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان گفت: تا زمانی که مردم بحران و خطر کمبود اب را به طور جدی احساس نکنند این رویکرد در قبال آب ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۴۶۲۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰ 18 July 2017
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان هفت دشت آبی دارد، افزود: پنج دشت از هفت دشت استان در شرایط بحرانی قرار دارند و بحرانی ترین دشت استان ابهر و خرم دره است که سالانه یک متر و ۴۰ سانت با افت آب مواجه است.

رضاپور با بیان اینکه آب منطقه ای استان برای تثبیت و بهبود شرایط فعلی اقداماتی انجام داده است، خاطرنشان کرد: در راستای تقویت سفره آبی های زیرزمینی استان طرح هایی همچون طرح تعادل بخشی و تغذیه مصنوعی در استان انجام می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان با اشاره به اینکه باید فرهنگ مصرف بهینه آب به مردم آموزش داده شود، افزود: تا زمانی که مردم بحران و خطر کمبود اب را به طور جدی احساس نکنند این رویکرد در قبال آب ادامه خواهد داشت.

رضاپور از پلمپ و بسته شدن ۲ هزار و ۶۰۷ حلقه چاه غیرمجاز طی سال گذشته در سطح استان خبر داد و گفت: در مجموع ۷ هزار و ۳۶۹ حلقه چاه غیرمجاز در استان فعالیت داشتند که با پلمپ و تعطیلی ۲ هزار و ۶۰۷ حلقه از آن ها موفق به صرفه جویی ۱۵۳ میلیون مترمکعبی آب شدیم.

رضاپور به وضعیت بارش ها در استان اشاره کرد و گفت: از مهرماه سال گذشت تاکنون میزان بارش در استان ۲۶۴ میلیمتر بوده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۳۵۹ میلیمتر محاسبه شده که نشان از کاهش ۲۷ درصد رشد منفی و نسبت به بلندت مدت نیز رشد منفی ۱۴ درصد دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان  از کاهش حجم سد تهم نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: حجم آب این سد ۱۴ درصد کاهش داشته است اما وضعیت سدهای دیگر استان نسبتا مناسب بوده به گونه ای که سد گلابر یک درصد منفی، کینه ورس سرریز آب و تالوار رشد ۲۲ درصدی داشته است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار