مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان مطرح کرد
توزیع پزشکان در اختیار وزارت بهداشت است که در زمینه متخصص رایولوژی به شدت با کمبود روبه‌رو هستیم و در کل استان تنها یک متخصص داریم.
کد خبر: ۴۶۲۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴ 18 July 2017
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه در زمینه‌هایی مانند متخصصان قلب و چشم هم کمبود داشتیم اما با تفاهم‌نامه وزارت بهداشت این مشکل تا حدودی برطرف شد، ابراز کرد: در آغاز اجرای طرح تحول سلامت به علت افزایش میزان پرداختی مراکز دانشگاهی، تعدادی از پزشکان و نیروها از بدنه تأمین اجتماعی خارج شدند اما با گذشت زمان و افزایش پرداختی کارکنان این سازمان این رویه برعکس شد و تمایل پزشکان به فعالیت در تأمین اجتماعی افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه دو بیمارستان زیر پوشش تأمین اجتماعی حدود 215 تخت بستری دارند، عنوان کرد: طبق گفته دانشگاه علوم پزشکی زنجان بالاترین میزان ویزیت سرپایی استان در مراکز تامین اجتماعی انجام شده  که 11.5 درصد افزایش داشته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان در مورد اعتباربخشی انجام شده از سوی وزارت بهداشت به مراکز درمانی بیان کرد: بیمارستان‌ امام حسین(ع) زنجان و امید ابهر در سال 95 توانسته‌اند رتبه "یک مثبت" که بالاترین رتبه مراکز درمانی است را اخذ کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان افزود: ما در همه حوزه‌ها خدمات ارائه می‌دهیم جز دو حوزه تخصصی جراحی قلب باز و اعصاب  که البته جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان امید ابهر انجام می‌شود. در سال گذشته 10 هزار و 700 مورد عمل جراحی و 7 هزار و 200 مورد زایمان در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان انجام شد و مهمترین مشکل که ما در استان  جذب متخصص در برخی رشته‌ها است.

محمدی تعداد نیروی انسانی در بخش مدیریت درمان را 870 نفر برشمرد و گفت: 700 نفر از این تعداد در کادر درمانی مشغول به کار هستند و  57 نفر پزشک عمومی، 73 پزشک متخصص و 12 دندانپزشک داریم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار