آیت الله سید احمد خاتمی مطرح کرد
آیت الله سید احمد خاتمی با برشمردن راه های حصول وحدت، تصریح کرد: نکته اول در حفظ وحدت این است که؛ وحدت، محور می خواهد و بر اساس آیات و روایات و قانون اساسی، ولایت فقیه باید فصل الخطاب باشد.
کد خبر: ۴۶۳۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ 20 July 2017
آیت الله سید احمد خاتمی در مراسم شب شهادت امام جعفر صادق و در جمع عزاداران شهر ابهر با بیان اینکه با اتمام انتخابات، تمامی کاندیداها و طرفداران آنها باید رقابت ها را به رفاقت ها تبدیل کنند، افزود: با دعوا کشور به سامان نمی رسد و ما ناچاریم به صمیمیت پایدار برسیم.

خاتمی در ادامه با برشمردن راه های حصول وحدت، تصریح کرد: نکته اول در حفظ وحدت این است که؛ وحدت، محور می خواهد و بر اساس آیات و روایات و قانون اساسی، ولایت فقیه باید فصل الخطاب باشد.

وی کسانی که با ابزارهایی مانند قلم و بیان و فضاهای مجازی در پی سایش رهبری هستند را در خط مقدم جبهه دشمن دانست و اظهار داشت: کسانی که در ظاهر مردم را به وحدت دعوت می کنند اما در همان زمان نیش هم می زنند و رقیبان را به ایجاد فضای دوقطبی متهم می کنند، خود تفرقه افکن هستند و باید به اینها گفت؛ از وحدت استفاده ابزاری نشود.

امام جمعه موقت تهران رکن سوم از راه های حفظ وحدت را با نیش و کنایه حرف نزدن عنوان کرد و گفت: با نیش و کنایه حرف زدن کینه بوجود می آید و در جایی که کینه باشد، حفظ وحدت محال است.

خاتمی در ادامه افزود: باید به جای تخریب افراد، عملکرد آنها مورد نقد واقعی قرار بگیرد. هرچند برخی ها نقد عملکردشان را چون بر خلاف سلیقه آنهاست، تخریب می نامند و این درست نیست، چرا که جامعه ما آزاد است و در جامعه آزاد قلم ها نیز آزاد هستند.

امام جمعه موقت تهران، پنجمین نکته را کلیدی ترین رکن حفظ وحدت عنوان کرد و اظهار داشت: وحدت؛ تحمل می خواهد. تحمل یعنی اینکه بدانیم، تمامی مستمعین ، هم سلیقه ما نیستند. در این حالت هر دو طرف باید همدیگر را تحمل کنند.

خاتمی با بیان اینکه جامعه نیاز به وحدت دارد، تاکید کرد: فرد منتخب ریاست جمهوری هم بداند، کسانی که به وی رای نداند هم مردم این کشور هستند و حق و حقوق سیاسی و اجتماعی دارند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار