به مناسبت روز خبرنگار
شهید مددیان نه فقط به‌عنوان خبرنگار، بلکه به عنوان یک هنرمند در راه دفاع از ارزش‌های دینی وارد میدان شد و در این راه نیز جان خود را فدای اسلام و ارزش های انقلاب نمود.
کد خبر: ۴۷۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱ 08 August 2017
روز خبرنگار فرصتی ارزشمند و گرانبها  است برای پاسداشت مقام شامخ تمامی انسان های فرهیخته از جمله شهید جواد مددیان که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه جان خود را تقدیم انقلاب کرد.

شهید جواد مددیان یکی از خبرنگاران زنجانی است که  در سال 1342 در شهرستان زنجان متولد شد تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و متوسطه را در همین شهر به پایان رسانید مذهبی بودن خانواده واعتقاد ایشان در برابر ارزش های عقیقدتی انگیزه مناسبی برای کششش او به طرف اسلام و  اجرای دستورات دینی ایجاد کرده بود او به دلیل شور و عشق وصف ناپذیرش همواره می خواست در آموزش قران از دیگران پیشی بگیرد. هوش و ذکاوت او بالاتر از آن بود که ظلم و جور دستگاه حاکم را تشخیص ندهد به همین علت راه خود را در شکوفایی انقلاب اسلامی برگزید او چه در دوران انقلاب و چه بعد از آن ضمن تحصیل فعالیتهای بسیاری برای معرفی فرهنگ انقلاب اسلامی به دانش آموزان داشت و بارها با گاردهای رژیم منحوس پهلوی درگیرشده بود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران وارد این نیرو شد .
مدتی نیز مشغول خدمت در ستاد امنیت جهت مبارزه با فساد و منکرات شد. وی پس از اخذ دیپلم چند سالی به علت علاقه فراوان به سپاه ترک تحصیل کرد اما سرانجام در سال 1365 در آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شرکت کرد و در رشته ادبیات دانشگاه تهران پذیرفته شد از سوی دیگر در بین هزاران داوطلب آموزش دوره فرماندهی دانشگاه امام حسین به رتبه دوم دست یافت و دوره کاردانی فرماندهی را با موفقیت به پایان رسانید و سپس در دفتر تحقیق و بازرسی ستاد مرکزی سپاه مشغول به کار شد 

نحوه شهادت شهید مددیان آن گونه که همرزمانش بیان می کنند چنین بوده که او پس از نماز صبح به تلاوت سوره الرحمن می پردازد و گویا آن  شب تا صبح بیدار بود هنگام حرکت تجدید وضو می کند و به همراه دوستانش به سوی اسلام آباد غرب رهسپار می شود در راه صدای شلیک گلوله به گوش می رسد دوستانش خود را به بیرون از ماشین پرت می کنند ولی جواد توسط منافقین خائن به رگبار بسته می شود.
 یارانش بلافاصله او را به باختران می رسانند اما به علت خونریزی شدید به دیدار معشوق میشتابد.
قسمتی از متن نامه شهید مددیان به رزمندگان اسلام:
ای رزمندگان اسلام عزیز
ای حامیان و حاملان قران انبیاء و شهدا بر شما و تمام کسانی که از اول در این راه قدم عشق نهادند و مصمم شدند که این راه راتا آخر طی کنند با این قرآن ببیند با این فرهنگ فکر کنند با این رهبر راه روند گمنام و سربزیر و  مصمم و استوار با خلوص و با ایمان جان بر کف گیرند و خود را برای شیرین ترین دردها و مصائب آماده کنند.
بیائید از شهدای اسلام  از حمید احدی ها  از اشتری عزیز درس بگیریم. مسئله اسلام و جنگ و انقلاب را در لابه لای برنامه زندگی مان بگنجانیم و اگر زندگی را در این مسئله اسلامی درک کنیم ما باید این راه را انتخاب کنیم و از تمام هستی  خود مایه بگذاریم و یا بپذیریم روز محشر در ردیف کسانی محشور خواهیم شد که در مقابل حضرت زهرا رو سیاه اند و بدانید که رو سیاه شدن در روز محشر مستحق کسانی است که این نعمات عظمای الهی را نشناختند و از آنها استفاده نکردند .

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

منبع:موج رسا - خط شکن ها



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار