مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان تاکید کرد
مرمت آثار باستانی از سال 95 آغاز شده و تا آخر شهریور 96 فرصت باقی است تا مرمت‌ها به اتمام برسد و خوشبختانه برخی آثار تاریخی به اتمام رسیده است.
کد خبر: ۴۷۶۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰ 11 August 2017
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان اظهار داشت: خبرنگاری یک شغل بسیار حساس و پرمسئولیتی است و خبرنگاران در انتشار بازدید گردشگران از بناهای تاریخی استان نقش موثری دارند.

وی به مرمت آثار تاریخی استان زنجان اشاره و عنوان کرد: مرمت آثار تاریخی یک‌کار ادامه داری است و آثار تاریخی باید به شکل مدام مرمت شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه 53 مورد از آثار باستانی استان مورد مرمت قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: مرمت آثار باستانی از سال 95 آغاز شده و تا آخر شهریور 96 فرصت باقی است تا مرمت‌ها به اتمام برسد و خوشبختانه برخی آثار تاریخی به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه احیای خانه حکیمیان از مهمترین اولویت‌های سازمان میراث‌ فرهنگی است‌، گفت: بخشی از پروژه گالری پهلوان رضا در حاشیه رخشتویخانه زنجان در حال اجرا است.

رحمتی افزود: تکمیل دیواره قیدار نبی(ص) ، مرمت و سازماندهی محوطه داش‌کسن از مهمترین اقدامات سازمان میراث‌ فرهنگی استان زنجان است.

وی به مرمت گنبد سلطانیه بزرگترین گنبد  آجری جهان اشاره و مطرح کرد: مرمت بخشی از مبلمان گنبد سلطانیه در دستور کار است و به دلیل مشخص نبودن اعتبار مالی زمان اتمام مرمت مشخص نیست.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: اگر اعتبار کافی در مورد مرمت سلطانیه تامین شود زمان مرمت زودتر به پایان می‌رسد.



منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار