مدیرجهادکشاورزی شهرستان طارم مطرح کرد
پیش بینی می شود امسال ۳۰ هزارتن زیتون برداشت شود و ۸ هزارو۷۰۰ بهره بردار طارمی کاربرداشت زیتون را از نیمه شهریورماه در باغات شهرستان طارم آغاز کرده اند و تا نیمه آبان ادامه می یابد.
کد خبر: ۴۹۲۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸ 11 September 2017
علی اسکندری  از برداشت زیتون از ۱۴ هزارهکتار از باغات  بارده زیتون شهرستان طارم استان زنجان خبر داد و افزود: این شهرستان  ۱۹ هزارو ۸۰۰باغ زیتون دارد که  ۱۴ هزارهکتار بارده است. 

وی اظهار  کرد: پیش بینی می شود امسال ۳۰ هزارتن زیتون برداشت شود و ۸ هزارو۷۰۰ بهره بردار طارمی کاربرداشت زیتون را از نیمه شهریورماه در باغات شهرستان طارم آغاز کرده اند و تا نیمه آبان ادامه می یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان به فرآوری زیتون در استان زنجان اشاره کرد و گفت: ۱۷ واحد فرآوری زیتون در استان زنجان وجود دارد و  تولید سالانه این تعداد کار خانه فرآوری زیتون در استان زنجان بیش  از ۲۹ هزار و ۱۱۰ تن است.

اسکندری تصریح کرد: همچنین در بخش فرآوری محصولات کشاورزی، استان زنجان دارای مقام اول کشور در فرآوری محصول زیتون بوده و جزو تولید کنندگان برتر کشور در زمینه تولید کشمش محسوب می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم ابراز کرد: شهرستان طارم بیشترین تولید کننده زیتون  در کشور را به خود اختصاص داده وتوسعه صنایع تبدیلی و فروش بازار زیتون را در دستور کار است و حوزه کشاورزی یک ابزار هم در توسعه اقتصاد و اشتغال پایدار در استان زنجان  است و  شهرستان طارم ۴۰ درصد زیتون کشور را تولید کرده و به  قطب زیتون  کشور معروف است و بیش از هشت هزار و ۲۰۰ بهره بردار زیتون در شهرستان طارم فعال هستند و زیتون زرد وروغنی و ماری از باغات این شهرستان برداشت می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار