معاون استاندار قم:
معاون استاندار قم گفت: تاکنون ۲۸ موکب استان قم برای استقرار به عراق اعزام‌ شده که ظرفیت استان در این زمینه بیش از ۶۰ موکب است.
کد خبر: ۴۹۹۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷ 25 September 2017
به گزارش تابناک قم، یونس عالی پور در جلسه ستاد اربعین حسینی(ع) که در سالن جلسات اداره کل راه‌آهن استان قم برگزار شد، اظهار داشت: جلسه امروز پنجمین جلسه ستاد اربعین است که امیدوار هستیم خروجی‌های خوبی نیز به همراه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با مورد توجه قرار دادن منویات سند ششم توسعه افزود: بخش ریلی کشور در حمل‌ونقل عمومی در سند ششم توسعه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که باید تلاش کنیم در استان به شاخص‌هایی که در این زمینه در نظر گرفته‌شده دست پیدا کنیم.

وی با تأکید بر موافقت مسئولان ارشد استان با راه‌اندازی قطار قم- کربلا گفت: استقبال مسئولان استان از این ایده بسیار قابل‌توجه است که امیدواریم هر چه زودتر این قطار از قم به مقصد شهر کربلا معلا راه‌اندازی شود.

عالی پور با تأکید بر نیاز همیشگی وجود قطار مستقیم قم – کربلا تصریح کرد: قطار قم- کربلا مختص اربعین نخواهد بود و سعی مسئولان استانی بر این است تا هر هفته یک قطار از قم به کربلا سفر کند.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم ادامه داد: متولی اصلی راه‌اندازی قطار قم- کربلا اداره کل میراث فرهنگی و راه‌آهن است که با تعامل و همفکری می‌توانند از ظرفیت بالای استان خوزستان برای جبران کمبودهای موجود در راه آهن کشور عراق استفاده کنند.

وی استقبال فراوان مردم قم از راهپیمایی اربعین را مورد توجه قرار داد و گفت: سال 95 بالغ‌بر 300 هزار نفر از استان قم به کشور عراق سفر کردند که بخشی از تعداد زائران می‌توانند از ظرفیت بالای راه‌آهن قم- کربلا برای آسایش و همچنین  کاستن از هزینه‌های سفر استفاده کند.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با تأکید بر اهمیت بالا بردن کیفیت خطوط ریلی خاطرنشان کرد: هرچه کیفیت و سرویس‌دهی قطارهای مسافربری افزایش پیدا کند استقبال از این خطوط نیز افزایش پیدا می‌کند. تاکنون 28 موکب استان قم برای استقرار به کشور عراق اعزام‌شده که ظرفیت استان در این زمینه بیش از 60 موکب است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار