تابناک / رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: در صدور اجازه برداشت‌های معدنی، پروژه‌های عمرانی استان جهت ایجاد تاسیسات زیرساختی و ابنیه عمومی در اولویت هستند.
کد خبر: ۵۱۵۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶ 28 October 2017
تابناک / رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: در صدور اجازه برداشت‌های معدنی، پروژه‌های عمرانی استان جهت ایجاد تاسیسات زیرساختی و ابنیه عمومی در اولویت هستند.

فرهاد دلق پوش، به استفاده برداشت های مواد معدنی در راستای منافع استان گیلان تاکید کرد و گفت: در صدور اجازه برداشت‌های معدنی، پروژه‌های عمرانی استان جهت ایجاد تاسیسات زیرساختی و ابنیه عمومی در اولویت است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان استفاده از منابع معدنی در تامین مواد اولیه پروژه‌های صنعتی و فراهم کردن امکانات زیرساختی و عمرانی استان را یک ضرورت دانست و عنوان کرد: قطعا باید به نحوی برنامه ریزی و هدفگذاری کنیم که از مزیت های معدنی استان در پروژه های کلان که منجر به بهبود وضع اقتصادی استان می شود، استفاده شود.
 
وی از معادن به عنوان یکی از مزیت های متعدد استان گیلان یاد کرد و تصریح کرد: علیرغم وجود چند کارخانه صنایع معدنی، سهم استان در بحث فرآورده های معدنی اندک است و گسترش استخراج و فرآوری مواد معدنی ضمن ایجاد ارزش افزوده می تواند نیازهای نیروهای تحصیلکرده بخش معدنی استان را نیز پاسخگو باشد.
 
دلق پوش تشکیل شورای معادن در استان بعنوان همطراز شورای‌عالی معادن کشور را جهت سیاستگذاری مطلوب، یک نیاز اساسی برشمرد و اذعان کرد: باید به نحوی برنامه ریزی شود که از خام فروشی برخی مواد معدنی استان جلوگیری شود و از مزیت ذخایر معدنی در راستای توسعه اقتصادی استان و اشتغال آفرینی بهره‌گیری شود.

وی با مقایسه استان گیلان با بسیاری از استان های کویری کشور، از بی‌توجهی به پتانسیل ها و مزیت های موجود گیلان گلایه کرد و گفت: در گیلان با توجه به پتانسیلهای موجود، نیازی به خلق مزیت نداریم که برای سرمایه گذار و توسعه اقتصادی جذاب باشد.فقط سیاستگذاری درست برای بهره مندی از منابع و مزیت های موجود در جهت ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان، کفایت می کند.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در پایان بر نظارت موثر بر برداشت های معدنی تاکید و عنوان کرد: با توجه به اقلیم طبیعی استان برداشت های معدنی ، نظارت و دقت بیشتری مورد نظر است و در این راستا نیازمند تعامل سایر نهادها از جمله آب منطقه‌ای، محیط زیست، منابع طبیعی و نیروی انتظامی استان هستیم.

گفتنی است برداشت مواد معدنی فاقد مجوز از این سازمان بر اساس قانون جرم مشهود تلقی شده و توسط عوامل نیروی انتظامی مورد پیگرد قضایی قرار می گیرد. هم اکنون استان گیلان صرف نظر از اجازه برداشت های موقت معدنی، دارای 112 معدن دارای مجوز بهره برداری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار