مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت : کاشت گندم پاییزه به شیوه مکانیزه در 11هزار هکتار زمین های کشاورزی این استان از اوایل ماه آبان در برخی مناطق آغاز شد و تا اواسط آذر ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۵۱۶۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹ 30 October 2017
به گزارش تابناک یزد،محمدعلی حاتمی زاده،  افزود: در اجرای این طرح 560 تن بذر ارقام اصلاح شده سیستان ، سیروان، سیوند، پیشتاز، بهاران و نارین و بیش از سه هزارتن کود شیمیایی فسفات ، ازت و پتاس برای کاشت این محصول راهبردی اختصاص یافت .
وی افزود: سطح زیرکشت گندم و جو در استان نسبت به سال های گذشته به دلیل تغییر الگوی کشت و تداوم خشکسالی کاهش دارد.
وی با بیان اینکه شهرستان ‌های خاتم، ابرکوه و بهاباد از مناطق عمده کشت گندم به شمار می‌روند، افزود: کشاورزان نسبت به بیمه مزارع گندم در برابر حوادث غیرمترقبه اقدام کنند.
حاتمی زاده با اظهار اینکه کشاورزان در بیمه پایه محصول با پرداخت 100 هزار ریال می توانند مزارع گندم خود را بیمه کنند، یادآور شد: در سال جاری بیمه گندم آبی با پوشش 80 درصد ،بیمه انفرادی و بیمه پایه انجام می گیرد که هر کدام دارای شرایط خاصی است، کشاورزان با مراجعه به جهاد کشاورزی و کارگزاری های بیمه ، از سهم پرداخت حق بیمه سهم کشاورز و میزان غرامت پرداختی اطلاع حاصل کنند.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان به تولید کنندگان توصیه کرد: به منظور افزایش عملکرد محصول، ضمن رعایت تاریخ کاشت و رعایت اصول تغذیه گیاهی به عنوان شعار دوره کاشت و کنترل علف های هرز با به کار گیری یافته های جدید توسط کارشناسان این سازمان در مراکز آشنا شوند.
وی متوسط تولید گندم در زمین های کشاورزی استان را سه هزار و 500 کیلوگرم در واحد سطح بیان کرد و ادامه داد: امسال بیش از 40 هزارتن محصول گندم از اراضی استان برداشت شده است که حدود 25هزار تن آن به عنوان محصول مازاد از بهره برداران خریداری شد.
این مسئول تصریح کرد: همچنین برای تحقق اقتصاد مقاومتی و خودکفایی دانه های روغنی کشت دانه روغنی کلزا در یک هزار هکتار اراضی استان از چندی قبل آغاز شد.
از 118هزار هکتار اراضی حاصلخیز استان یزد که به کاشت محصولات کشاورزی اختصاص دارد، 36 هزار هکتار آن مربوط به کاشت محصولات زراعی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار