وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در کل کشور الگوی مناسبی برای مصرف آب وجود ندارد گفت: وضعیت کشور ایران از نظر ذخایر آبی وخیم بوده و مانند یک مجروح است.
کد خبر: ۵۲۰۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹ 07 November 2017
به گزارش تابناک : رضا اردکانیان شامگاه دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان با وخیم خواندن اوضاع آب در کشور تصریح کرد:برخی اقدامات کوتاه مدت مانند تزریق خون به این جسم کم جان است فارغ از اینکه بیمار از دورن خونریزی دارد.
وی بیان کرد:باید از دانش جدید برای تصفیه آب استفاده کنیم. درحال حاضر 20 میلیون هکتار از مزارع کشاورزی جهان با بهره گیری از آب فاضلاب کشت می شوند.
وی تغییر الگوی کشت و آموزش کشاورزان از سوی وزارت جهاد کشاورزی را ضروری دانست و افزود: باید درخصوص مشکلات و بحران آب به مردم آگاهی داده شود.
وزیر نیرو به پروژه آبرسانی به پایانه مرزی چذابه اشاره و اظهار کرد: باوجود محدودیت های مالی دولت اما این طرح در ظرف کمتر از 2 ماه به بهره برداری رساند.
اردکانیان گفت: این پروژه با احداث 2 ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 180و 288 متر مکعب در ساعت، اجرای 30 کیلومتر خط انتقال آب شرب و احداث 500 متر مکعب مخزن ذخیره آب افتتاح شد.
وی با اشاره به اینکه تمام توان خود را برای آبرسانی به نقاط مختلف خوزستان بکار خواهیم گرفت افزود: یکی دیگر از مصوبات مهم دولت برای خوزستان اجرای طرح احیای اراضی 550 هزار هکتاری است. 
وی یادآور شد: با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور و استانداری خوزستان اجرای فاز دوم این طرح را پیگیری می کنیم اجرای کامل طرح مقام معظم رهبری نیازمند ایجاد انسجام بین دستگاهی شامل وزارتخانه های نیرو، جهاد کشاورزی و وزارت صنعت است.
وزیر نیرو بامداد دوشنبه به منظور بازدید از پروژه آبرسانی پایانه چذابه، بهره برداری از ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب از بستان تا پایانه مرزی چذابه، دیدار با نماینده ولی فقیه و مجمع نمایندگان شورای اسلامی خوزستان وارد اهواز شد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار