مبلمان سازی ساحل ' کپور چال ' شهرستان نوشهر برای استفاده همگانی با استفاده از اعتبارات ملی و استانی کلید خورده است .
کد خبر: ۵۲۶۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷ 18 November 2017
سواحل چهار کیلومتری این بخش از دریای خزر تا پیش از این در اختیار مالکان خصوصی بود که سال گذشته با همت دولت یازدهم و انجام بیش از 840 ساعت کارگروهی آزاد شد.
اقدامات اولیه برای آماده سازی این بخش از ساحل نوشهر نیز پارسال همزمان با آزاد سازی با گماردن پنج پیمانکار برای راهسازی و نخاله برداری آغاز شد و اکنون به مرحله مبلمان سازی رسیده است .
این محدوده چهار کیلومتری در اختیار بیش از ۱۲۰ مالک خصوصی بود و پس از آزادسازی قرار شد به صورت پایلوت به منطقه نمونه گردشگری تبدیل شود .
فرماندار نوشهر روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت که حدود 11 میلیارد ریال برای اجرای طرح مبلمان در یک کیلومتر از حریم دریایی آزاد شده منطقه ساحلی کپور چال اعتبار اختصاص یافته است.
علی شادمان افزود :‌ حدود 9 میلیارد و 500 میلیون ریال از این مبلغ اعتبار ملی و بقیه نیز استانی است که باید با همکاری ادارات میراث فرهنگی ، صنایع دستی ،گردشگری و شهرداری تامین شود.
فرماندار نوشهر با بیان این که وعده آزادسازی حریم 60 متری ساحلی در دولت های گذشته مطرح شده بود ولی محقق نشد ، گفت که در دولت یازدهم 16 کیلومتر از حریم ساحلی این شهرستان آزاد شد که حدود چهار کیلومتر آن در حوزه شهری واقع است .
 
فرماندار نوشهر همچنین از نشست اخیر ستاد ساماندهی حریم ساحلی شهرستان با حضور مسئولان استانی اشاره کرد و گفت :‌ در این نشست تصمیمات خوبی اتخاذ شده که از جمله آن اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر با واگذاری حدود یک کیلومتر از مجموع چهار کیلومتر آزاد شده حریم ساحلی منطقه کپورچال برای فاز نخست اجرای طرح مبلمان شهری موافقت کرد.
وی افزود که با ایجاد مبلمان شهری و اعتباراتی که بتدریج شهرداری باید درآینده صرف این منطقه مانند ساخت سرویس های بهداشتی ، سنگ فرش ، پارکینگ و گل کاری کند شاهد استقبال چشمگیر مردم ، مسافران و شهروندان در ساحل کپورچال خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار