نور بخش حاتمی در گفتگو با تابناک:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: کشت پاییزه گندم و جو بصورت آبی و دیم از اواخر شهریور تا اواخرآذر ماه سال 96 به مدت سه ماه در اراضی کشاورزی شهرستان کرمانشاه انجام شده است.
کد خبر: ۵۴۳۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷ 25 December 2017
نور بخش حاتمی در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:در مجموع 209 هزار و 938 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت گندم و جو رفت و عملیات کاشت گندم آبی و دیم در سطح 123 هزار و 500 هکتار و جو آبی و دیم در سطح 86 هزارو 438 هکتار از اراضی زراعی شهرستان کرمانشاه انجام شد.

وی خاطر نشان کرد:در سال زارعی جاری بیشترین رقم جو کاشت شده در اراضی کشاورزی این شهرستان رقم سرارود بوده که با توجه به عملکرد متوسط 8تن در مزارع دیم و5 تن در مزارع آبی در هکتار پیش بینی می‌شود بالغ بر 165 هزار تن جو تولید شده و روانه بازار جهت مصرف دامداری ها شود .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه تصریح کرد:ارقام گندم کاشت شده شامل میهن، سیروان، آذر2 و سرداری  است  و پیش بینی می شود در سال زراعی 97-96 از اراضی زیر کشت گندم آبی و دیم این شهرستان در سطح 123 هزارو 500 هکتار میزان 300 هزارتن گندم تولید و تحویل سیلو و بازارمصرف شود.

حاتمی  اظهار داشت:برنامه ریزی مناسب در کشت پاییزه تامین نهاده ها از جمله کود و بذر به موقع در اختیار کشاورزان قرار گرفت و با رعایت تاریخ کشت، تمامی مزارع گندم و جو بر اساس توصیه های مرکز تحقیقات در وقت مناسب کشت شد. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار