مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت که برای نخستین بار 560 تن گوشت تازه گوسفندی از کشورهای آسیای میانه از طریق فرودگاه پیام این استان وارد کشور شد.
کد خبر: ۵۸۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶ 19 March 2018

به گزارش تابناک : دکتر علی اصغر شریفی روز دوشنبه با اشاره به اینکه واردات این میزان گوشت طی سه ماهه پایانی امسال انجام شده، افزود: ذبح گوسفند در کشورهای مورد نظر تحت نظارت شرعی و کارشناسان سازمان دامپزشکی انجام شده است .
وی در ادامه به عملکرد 11 ماه گذشته اداره قرنطینه دامپزشکی استان اشاره کرد و اظهار داشت: نظارت برواردات 636 کیلوگرم خوراک ماهی، 310 راس دام زنده، 28 هزار و 636 تن ذرت تراریخته و یک هزار و 167 تن غذای حیوانات از جمله فعالیت های این بخش است.
شریفی با اشاره به اینکه بیشتر فعالیت های صادراتی و وارداتی در این استان از طریق فرودگاه پیام انجام می شود، گفت: صادرات 24 تن مکمل غذای دام و طیور، 3500 قطعه پولت، 1870 کیلوگرم خرچنگ دراز آب شیرین، 2045 کیلوگرم ماهی خوراکی تازه، 21 هزار و 597 کیلوگرم ماهی خوراکی منجمد، 49 کیلوگرم خاویار،3 قطعه پرنده زینتی، 14 راس گوساله و گاو، یک راس اسب و 7 قلاده حیوانات وحشی از دیگراین فعالیت ها دراین مدت است.
وی اضافه کرد که 193 راس اسب وارداتی نیز در این استان نیز مراحل قرنطینه را طی کردند.
بخشی صادرات و واردات کشور از طریق فرودگاه پیام البرز انجام می شود و اداره کل دامپزشکی نقش موثری در نظارت برمواد غذایی و بخشی از صادرات و واردات را دارد.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار