مدیرجهادکشاورزی بردسیر؛
مدیرجهادکشاورزی بردسیر گفت:به دلیل خشکسالی و کاهش رویش گیاهی مراتع، آفت سن مزارع گندم شهرستان بردسیر را آلوده نموده است.
کد خبر: ۵۸۹۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳ 12 April 2018

بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، سبک خیز مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: در این شهرستان ۷۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت گندم می‌باشد که پیش بینی می‌شود ۲۸۰۰۰ تن محصول تولید شود.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۴۰۰۰ هکتار از مزارع آلوده به آفت سن گندم می‌باشد، افزود: خشکسالی امسال وعدم جوابگویی مراتع و پناهگاه‌های زمستان گذرانی در نگهداری سن و ریزش یکباره سن به مزارع از جمله دلالیل اصلی آلودگی می‌باشد و به کشاورزان توصیه می‌شود از اطلاع رسانی‌هایی که در قالب بروشور، بنر، پیامک و کلاس‌های آموزشی جهت کنترل این آفات بهره گیرند.

سبک خیز در ادامه افزود: ۵۰۰ هکتار از مزارع سمپاشی تا کنون انجام شده و روند سمپاشی ادامه دارد و به دلیل کمبود سمپاش روند سمپاشی به کندی پیش میرود.

وی با اشاره به اینکه گندم‌ها هنوز به خوشه نرفته وخسارت فعلا کمی است، افزود: از نظر کیفی چنانچه مبارزه انجام شود مشکلی ایجاد نمی‌شود وگندم قابل استفاده است و چنانچه با این افت در مرحله مادری مبارزه نشود باتوجه به میزان زیاد تولید مثل وتکثیر در مراحل بعدی با حالت بحرانی مواجهه میشویم وخسارت غیر قابل جبران خواهد شد.

منبع: باشگه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار