مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تاکنون کار مبارزه با علف‌های هرز در سطح بیش از ۴۰۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان کرمانشاه انجام شدهاست.
کد خبر: ۵۹۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 01 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،فرهاد شریفی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم و جو استان در نهایت به حدود ۴۵۰ هزار هکتاربرسد.

شریفی با بیان اینکه سال زراعی گذشته کار مبارزه با علف‌های هرز در سطح ۴۸۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان انجام شد، دلیل کاهش سطح مبارزه در سال زراعی جاری رااحتمال بروز تنش خشکی در اثر سم پاشی به دلیل عدم وقوع بارش‌های مناسب در ابتدای سال زراعی عنوان کرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کار مبارزه با علف‌های هرز در مناطق معتدل و گرمسیر استان به اتمام رسیده، گفت: مبارزه با علف‌های هرزدر مزارع گندم و جو مناطق سردسیر استان همچون شهرستان سنقروکلیایی حداکثر تا ۱۰ روز آینده ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بیش از ۹۵ درصد مزارع گندم و جو استان علف هرز دارند و تنها مزارعی که در سال زراعی گذشته کشت وجینی داشته‌اند نیاز به مبارزه با علف‌های هرز نداشته‌اند.

شریفی با بیان اینکه هیچ کمبودی برای تهیه سم مورد نیاز کشاورزان برای مبارزه با علف‌های هرز نداشتیم، گفت: از ابتدای سال زراعی جدید تاکنون حدود ۳۰۰ تن سم در اختیارکشاورزان قرار گرفته است.

شریفی اضافه کرد: برای مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم و جو استان کرمانشاه بیش از ۲۰ نوع سم مبارزه با علف‌های هرز پهن برگ و باریک برگ تدارک دیده شده بود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به روند مبارزه با آفت سن در مزارع گندم و جو استان داشت و افزود: مرحله اول مبارزه با آفت سن درمناطق گرمسیر و معتدل استان به اتمام رسیده و تنها کار مبارزه در مناطق سردسیر استان باقی مانده است.

وی با بیان اینکه تاکنون کار مبارزه با آفت سن در مرحله اول در سطح حدود ۱۵۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان اجرایی شده، افزود: احتمالا مبارزه با آفت سن در مزارعاستان کرمانشاه در مرحله اول به ۱۶۵ هزار هکتار برسد.

شریفی پیش بینی کرد: امسال کاهش ۲۵ تا ۳۰ هزار هکتاری مبارزه با آفت سن در مزارع گندم و جو استان کرمانشاه را شاهد باشیم.

شریفی با اشاره به آغاز مرحله دوم مبارزه با علف‌های هرز در مزارع مناطق گرمسیر استان کرمانشاه، گفت: مرحله دوم مبارزه با علف‌های هرز در شهرستان‌های سرپلذهاب وگیلانغرب آغاز شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: احتمالا مرحله دوم مبارزه با آفت سن در مزارع گندم و جو استان تا حدود یک ماه ادامه داشته باشد.

شریفی با بیان اینکه در مزارعی که مرحله اول مبارزه با آفت سن به خوبی انجام شده نیازی به مبارزه در مرحله دوم نیست، تصریح کرد: احتمالا مرحله دوم مبارزه با آفت سن درمزارع گندم و جو استان کرمانشاه در سطح بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار هکتار انجام شود.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار