مدیر جهاد کشاورزی جهرم اعلام کرد: برداشت گندم از 3500هکتار مزارع آبی این شهرستان به اتمام رسید و 14 هزار و 550 تن از این نوع محصول از کشاورزان خریداری شد.
کد خبر: ۶۲۴۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ 28 June 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمدرضا شهابی افزود: عملیات برداشت گندم آبی در شهرستان جهرم از اوایل اردیبهشت 97 با تعداد 45 دستگاه کمباین مکانیزه شروع شد.
وی افزود: رقم ‌های کشت ‌شده عمدتاً ارقام سیروان، شیرودی و چمران 2 بوده است.
شهابی بیان کرد: در فصل برداشت تعداد 4 مرکز خرید مسئولیت خرید محصول کشاورزان را به عهده داشتند که پس از پایان برداشت14هزار و 550 تن گندم خریداری شد.
وی خرید تضمینی گندم از کشاورزان شهرستان جهرم را هر کیلو 13هزار و دویست ریال اعلام کرد.
شهابی همچنین گفت: در سال زارعی 97-96 بیش از 3800هکتار از اراضی دیم شهرستان به کشت گندم آبی اختصاص یافت که کارشناسان حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی برای مبارزه با عوامل خسارت‌زا در این مزارع اقدام به بازدید مستمر و ارائه توصیه‌های لازم به کشاورزان گندمکار کردند.
وی بیان داشت: در سالی زراعی یادشده در سطح 2300هکتار از این اراضی مبارزه علیه علف‌های هرز پهن‌برگ و در سطح 2500هکتار مبارزه شیمیایی علیه علف های هرز باریک برگ مبارزه شیمیایی صورت گرفت.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم بیان کرد: همچنین باتوجه به کاهش میزان بارندگی در سال زراعی 97-96 و هجوم آفت سن گندم به مزارع، مبارزه بر علیه این آفت از همان ابتدا با جدیت و تلاش کارشناسان و حضور مستمر آنان در مزارع و ارایه راهنمایی های لازم به کشاورزان صورت گرفت که در سطح 2200هکتار مبارزه علیه سن مادری گندم و در سطح 2500هکتار مبارزه‌ شیمیایی علیه پوره سن گندم انجام شد که شاهد کاهش چشمگیر خسارت سن به مزارع گندم بودیم.
جهرم در 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار