رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به افزایش شدید و ناگهانی قیمت نهاده‌های دام و طیور به ویژه ذرت و کنجاله سویا، گفت: وقوع این مسئله در یک ماه اخیر مشکلات این بخش، به ویژه تولیدکنندگان مرغ را دوچندان کرده است.
کد خبر: ۶۳۶۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶ 29 July 2018

به گزارش تابناک : علی باقری با اشاره به رتبه‌های بخش کشاورزی شهرستان شهرضا در سطح استان اصفهان، اظهارداشت: شهرضا با تولید 750 تن عسل در سال، از نظر کیفی در رتبه اول و از نظر کمی در رتبه سوم استان، با تولید 75 هزار تن شیر در سال رتبه سوم و با تولید 5 هزار و 100 تن گوشت قرمز در سال رتبه چهارم استان را دارا است.

وی با اشاره به اینکه شهرضا با تولید 120 میلیون اصله نشاء در سال به عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید نشاء در کشور بوده و مقام اول استان را دارا است، افزود: شهرضا با تولید 23 هزار تن گوشت سفید در سال رتبه پنجم، تولید 25 هزار و 200 تن انار در سال رتبه چهارم و 7 هزار و 200 تن انگور در سال رتبه پنجم استان را دارا است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به برداشت چغندر قند پاییزه در شهرستان شهرضا، گفت: این محصول در حدود 14 هکتار از مزارع منطقه مهیار کاشت شده و پیش بینی می‌شود از این مساحت، بیش از 650 تن محصول برداشت شود.

وی با اشاره به اجرای طرح مدیریت و کنترل آفت سن غلات در مزارع این شهرستان، بیان کرد: این طرح در سطح 1250 هکتار از مجموع 4600 هکتار مزارع گندم و جو شهرستان، اجرا شد.

باقری با اشاره به افزایش شدید و ناگهانی قیمت نهاده‌های دام و طیور به ویژه ذرت و کنجاله سویا در این شهرستان، تصریح کرد: وقوع این مسئله در یک ماه اخیر مشکلات این بخش، به ویژه تولیدکنندگان مرغ را دوچندان کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با ابلاغ وزیر صنعت معدن تجارت و با تخصیص ارز تک نرخی حمایتی به کنجاله، دانه سویا و ذرت، سقف قیمت این نهاده‌ها در راستای حمایت از تولید کنندگان حوزه دام و طیور اعلام شد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرضا گفت: سقف نرخ این نهاده‌ها به صورت توزیع هر کیلوگرم کنجاله سویا برزیلی و آرژانتینی22 هزار ریال، ذرت برزیلی و آرزانتینی 11 هزار ریال و ذرت اوکراینی و روسی 10 هزار ریال تعیین شده است.

وی بیان کرد: عرضه این کالاها با نرخ‌های بالاتر گران‌فروشی تلقی شده و در صورت اطلاع‌رسانی توسط مرغداران و فعالان این بخش از طریق سامانه 124 به سازمان حمایت مصرف کننده و تولیدکنندگان یا سازمان صنعت معدن تجارت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار