در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم مطرح شد
در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم موضوع افزایش قیمت مرغ در استان مطرح و تصمیماتی برای کاهش قیمت این کالا در قم اتخاذ شد.
کد خبر: ۶۴۶۲۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۵ 22 August 2018

 

به گزارش تابناک قم، جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم ظهر امروز در تالار امام رضا(ع) فرمانداری برگزار شد.

محمد رضا طلایی در ابتدای این جلسه به افزایش قیمت مرغ در استان قم اظهار کرد: باید با مصادیق گران فروشی مرغ در قم برخورد شود.

وی ادامه داد: نهاده‌های دامی گرچه که با ارز دولتی وارد می‌شود، اما قیمت این نهاده‌ها تابع قیمت جهانی و عرضه و تقاضا است، باید قیمت نهاده‌های تنظیم بازار در کارگروه تنظیم بازار تعیین شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: مشکل کمبود نهاده‌های دامی در کشور و استان قم وجود ندارد و قیمت شیر در این استان نسبت به نقاط دیگر کشور پایین تر است.

طلایی روند تولید محصولات گلخانه ای را در استان قم رو به رشد دانست و تصریح کرد: تقاضا دارم که غرفه ای در میادین میوه و تره بار شهر قم به تعاونی گلخانه داران اختصاص پیدا کند تا آن‌ها عرضه مستقیم محصولات خودشان به مردم را داشته باشند.

مهرداد غضنفری در ادامه این جلسه، گران فروشی را معلول گرانی دانست و تصریح کرد: تعزیرات با موارد گران فروشی برخورد می‌کند، اما برای حل ریشه ای این قضیه باید گرانی حل شود، گرچه که نظارت بر واردات و عرضه مواد اولیه در کشور و استان قم موجب می‌شود که مشکل کمبود مواد اولیه واحدهای تولیدی حل شود و قیمت‌ها تعدیل شود.

وی ادامه داد: قیمت مرغ بالاتر از هشت هزار و 175 تومان مصداق گران فروشی است و باید با آن برخورد شود، این قیمت براساس کار کارشناسی و قیمت نهاده‌های دامی تعیین شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری افزود: کمیته مبارزه با احتکار استان یک کمیته عام است که قلمروی فعالیت آن، تمام بخش‌های اقتصادی را شامل می‌شود، تمام دستگاه‌های استان قم باید در مبارزه با احتکار مشارکت داشته باشند.

غضنفری، افزایش عرضه مرغ منجمد در بازار قم را ضروری دانست و تصریح کرد: کارگروه تنظیم بازار استان قم جزو کارگروه‌های فعال استان است و راهکارها را برای مقابله با گران فروشی و گرانی به مرکز ارسال می‌کند، به دنبال استفاده از اختیارات موجود در استان برای رسیدن به وضعیت مطلوب در زمینه تنظیم بازار در قم هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کارگروه تنظیم بازار استان قم به صورت فعال عمل می‌کند و به عنوان مثال اقدامات مثبتی در زمینه مواد پتروشیمی توسط این کارگروه صورت گرفت تا مشکلات واحدهای تولیدی قم در زمینه مواد اولیه حل شود.

محمد مهدی رفیعی در بخش دیگری از جلسه با اشاره به وضعیت جوجه ریزی در استان قم اظهار کرد: طی ماه‌های اخیر شاهد کاهش جوجه ریزی در مرغداری‌های کشور و استان قم بودیم که این مساله بر روی قیمت مرغ تاثیر گذاشته است.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم که مرغ منجمد بیشتری در بازار قم عرضه شود تا شاهد کاهش تعدیل قیمت مرغ باشیم، عواملی از جمله افزایش قیمت نهاده‌ها و عدم ثبات اقتصادی در کاهش جوجه ریزی تاثیر داشت.

مدیرکل دامپزشکی استان قم افزود: نیازمند گسترش شبکه توزیع مرغ منجمد در استان هستیم، مردم در این خصوص خواستار مطالبه گر هستند.

رضا سیار در ادامه این جلسه راه حل کاهش قیمت مرغ در کوتاه مدت را عرضه مرغ منجمد دانست و تصریح کرد: هر زمانی که قیمت مرغ بالا می‌رود، تقاضای خرید توسط مردم افزایش پیدا می‌کند، با کاهش قیمت مرغ تقاضای مردم برای خرید این محصول هم کاهش پیدا خواهد کرد.

مجید آوری فرد مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در ادامه این جلسه گفت: تزریق محصول به بازار موجب کاهش قیمت می‌شود و در نتیجه آن تقاضا هم کم خواهد شد، دولت بابت مرغ منجمد یارانه می‌دهد و به همین دلیل باید این مرغ به دست مصرف کننده نهایی می‌رسد.

محمود سیجانی در بخش پایانی جلسه با اشاره به تلاش برای افزایش کیفیت نان در استان قم اظهار کرد: یک کمیته کنترل کیفیت گندم، آرد و نان با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و نانوایان تشکیل می‌شود تا این کمیته وضعیت کیفیت نان، آرد و گندم را مورد ارزیابی قرار بدهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در پایان خاطرنشان کرد: تصمیمی در خصوص ممنوعیت ایجاد نانوایی جدید در استان اتخاذ شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار